رئيس جمهوری آمريکا با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، گفت تمديد زمان مذاکره با ايران را مورد بررسی قرار می‌دهد و با گنگره در این‌باره مشورت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، "باراک اوباما"رئيس جمهور آمريکا در اظهاراتی  گفت در مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، "راه مطمئنی رو به جلو" دیده می‌شود بنابراین  طی روزهای آینده با نمایندگان کنگره درباره لزوم تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 مشورت خواهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: تیم مذاکره کننده ما به گفتگو با ایران و شرکایمان ادامه خواهد داد و ما نیز تعیین می‌کنیم آیا برای تمدید مذاکرات به زمان بیشتری نیاز است یا خیر. 

اوباما خاطرنشان کرد ایران در شش ماه گذشته به تعهدات خود عمل کرده است، اما هنوز شکاف‌های مهمی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که برای موافقت اعضای کنگره آمریکایی با تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای بعد از اتمام موعد 20 ژوئیه مشورت خواهد کرد.

اوباما ادامه داد: "واضح است که در چند زمینه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و مسیر زیادی برای پیش رفتن داریم، اما با نزدیک شدن به موعد مشخص شده در توافق موقت، هنوز شکاف‌های قابل توجهی در مذاکرات وجود دارد و ما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم."

رئيس جمهوری آمريکا گفت که طی 3 روز آینده در مورد مسئله تمدید شدن یا نشدن مذاکرات، گفتگوهایی دارد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن حمایت از طرح آتش بس مصر درباره  گفت دولت آمریکا طی روزهای آینده تمامی تلاشش را برای ایجاد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس به کار می‌گیرد.

اوباما ادامه داد:" اسرائیلی‌ها و فلسطینیان نمی‌خواهند به این شکل زندگی کنند".

وی در این اظهارات بار دیگر بر آنچه به گفته وی "حق اسرائیل برای دفاع از خودش" بود تأکید کرد، اما به کشتار مردم غزه نیز واکنش نشان داد.

از سوی دیگر اوباما در خصوص تحولات اخیر اوکران و بحران این کشور گفت:ما امروز اقدام مهمی در حمايت از اوکراين برداشتيم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار