برنامه "گفتگوی تنهایی" شبکه چهار سیما امشب ساعت 21:45 با "غلامرضا اعوانی" استاد فلسفه در دانشگاه گفتگو می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، «غلامرضا اعوانی» در سال 1345 از دانشگاه بیروت لیسانس فلسفه گرفت. فوق لیسانس فلسفه را در سال 1347 از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال 1355 از دانشگاه تهران درجه دکتری در فلسفه گرفت. او در سال 1347 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی شد.
 
 دکتر اعوانی پنجم اسفند ماه 1321 هـ.ش در شهرستان سمنان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه رادرهمانجا،‌ به پایان رساند. در دوران دبیرستان، شاگرد اول بود و همزمان از حضور علمایی که در محافل علمی شهرستان سمنان بودند، بهره می‌برد. پس از دریافت مدرک دیپلم متوسطه، با استفاده از بورس تحصیلی، به دانشگاه بیروت رفتم و با مدرک لیسانس فلسفه ‌از آنجا فارغ التحصیل شد. پس از آن به ایران آمد و مقاطع فوق لیسانس و دکترا را در رشته فلسفه اسلامی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران گذراند. در تهران‌ علاوه بر تحصیلات رسمی و دانشگاهی،‌ نزد چند تن از علما، ‌درس‌هایی را به سبک قدیم، آموخت. او همچنین در انجمن فلسفه ایران که هم اکنون مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نام دارد، ‌در محضر پروفسور ایزوتسو و پروفسور هانری کوربن شاگردی کرد و تاکنون حدود 9 اثر، تألیف، ‌ترجمه و تصحیح نموده‌ است.
 
از آثار دکتر اعوانی می توان به ترجمه تاریخ فلسفه غرب، نوشته فردریک کاپلستون، بررسی آراء و آثار افلوطین و ترجمه بخشی از کتاب ارسطو تألیف سردیوید راس اشاره کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار