یکی از مشکلات رایج بعد از طلاق یا به هم خوردن نامزدی مشکل در تصمیم گیری برای ازدواج دوم و نداشتن اعتماد به نفس برای انتخاب درست همسر و ترس از شکست دوباره در ازدواج دوم است.

عیوضی در  گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد بعد از شکست در انتخاب اولشان بیشتر به دنبال بیان عیب و ایراد‌های نامزد و یا همسر سابقشان هستند و به نقش و سهم خود و کم وکاستی‌هایی که در انتخاب همسر و زندگی مشترک داشته‌اند توجه چندانی نمی‌کنند و بیشتر نقش قربانی و کسی که مظلوم واقع شده را ایفا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که دوباره در انتخاب همسر دچار اشتباه شوند.

وی افزود: تصمیم گیری برای ازدواج مجدد در افراد مطلقه باید عاقلانه و آگاهانه تر انجام شود بسیاری از افراد در ازدواج دوم برای فرار از تنهایی،  فشارهای خانوادگی و اجتماعی یا رفع نیازهای عاطفی و مالی بدون در نظر گرفتن معیارهای مناسب فقط برای فرار از شرایط موجود تن به ازدواج مجدد می‌دهند از ازدواج‌هایی که مبنای اساسی دارند ازدواج‌های پرخطری هستند ، فردی که تنها برای فرار از شرایط موجود ازدواج می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: کسی که فکر می‌کند دیر شده و سنش بالا رفته، فردی که به لحاظ احساسی هنوز درگیر رابطه قبلی است به طور حتم در زندگی دوم خود اگر به بررسی‌های لازم انجام شده باشد به اندازه‌ی ازدواج اول نیز با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

عیوضی تصریح کرد: یکی از شروط موفقیت در ازدواج دوم این است که فرد یک  بازه زمانی قابل قبولی را پس از طلاق سپری می‌کند یکی از دلایل شکست در ازدواج دوم فاصله‌ی زمانی کم بین طلاق و ازدواج دوم است ، چرا که هنوز مشکلات روحی و روانی فرد پابرجاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرار ، مشکل ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار