استاندار قزوین بر تقویت ارتباط بین صنعت با دانشگاه تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم دستاوردهای خوبی را برای اقتصاد استان و کشور به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگا خبرنگاران قزوین؛

مرتضی روزبه افزود: تاکنون از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای تقویت بخش صنعت به شکل شایسته بهره نگرفته ایم.

وی، کوچک ترین مزیت و فایده ارتباط صنعتگران با جامعه دانشگاهی را دلگرمی دانشجویان و ارتقای انگیزه آنها برای تداوم فعالیت های علمی و پژوهشی دانست و گفت: بخش صنعت نباید از توجه به این موضوع غافل باشد.

استاندار قزوین در ادامه تجاری سازی ایده ها و اختراعات مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان را با کمک بخش صنعت ضروری خواند و خاطرنشان کرد: صنعتگران در این خصوص باید از محققان، نخبگان و شرکت های دانش بنیان حمایت کرده و از ظرفیت های آنان به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق نواوری و شکوفایی برای حمایت از طرح های دانش بنیان، گفت: اعتبار مناسبی از سوی دولت به این صندوق اختصاص داده شده است تا با استفاده از آن بتوان ایده ها و اختراعات را تجاری سازی و به تولید انبوه رساند.

این مسوول، از قزوین را دارای قابلیت های صنعتی و کشاورزی فراوان دانست و با بیان اینکه این استان از مناطق مهم اقتصادی کشور است،افزود: سهم قزوین در اقتصاد کشور بالا و قابل توجه است، بنابراین باید تلاش کنیم تا استان همچنان نقش پررنگ و مناسبی در این حوزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده حداکثری از قابلیت های حوزه صنعت و دانشگاه، برای رشد و توسعه استان و نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد کشور تلاش کنیم.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه همه از جمله مسوولان نظام برای خروج کشور از رکود اقتصادی عزم و تلاش ملی دارند، اظهار کرد: تاکیدات زیادی را نیز در این خصوص از مقام معظم رهبری و رییس جمهوری شاهد بوده و هستیم که باید به آنها توجه کنیم.

استان قزوین با سه هزار و 500 واحد تولیدی و 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی، بیش از 4 درصد از سرمایه گذاری صنعتی و 3 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است/ش.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.