مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت: با ورود به موقع دادستان و همکاری نیروی انتظامی ساعتی پیش ضارب اصلی دستگیر شد.

لاهیجان‌زاد در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه با ورود به موقع دادستان شادگان و صدور حکم جلب ساعتی قبل با کمک مأموران نیروی انتظامی ضارب اصلی که دو بار به محیط بان وظیفه شناس شلیک کرده بود دستگیر شد.

وی ادامه داد: فرد دستگیر شده از شکار چیان غیر مجاز سابقه دار است که پرونده سنگینی در بحث شکار غیر مجاز دارد همچنین سه همدست آن تحت تعقیب هستنند که به زودی دستگیر خواهند شد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان اضافه کرد: متخلفان بارها مبادرت به شکار پرندگان (فلامینگو) و خرید و فروش تخم آن‌ها کرده‌اند که بعضأ حلال گوشت نیستند که در روز حادثه نیز ده ها فلامینگو را شکار کرده بودند که در حین فرار لاشه تعدادی از آن‌ها را روی زمین رها کردند.
لا هیجان‌زاده خاطرنشان کرد: شکار چی دستگیر شده بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود تا قانون درباره آن قضاوت کند.

شایان ذکر است، دوشنبه مورخ 23/4/93 محیط بانان پناهگاه حیات وحش شادگان با 4شکارچی مواجه می‌شوند که در این درگیری شکارچیان اقدام به تیراندازی کرده و یکی از محیط بانان از ناحیه دست، پا، سینه و گردن آسیب دیده و هم اکنون در بیمارستان طالقانی آبادان تحت درمان  است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط ، زیست ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار