جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به توانمندي هاي معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا، گفت: امروز ناجا از برترين هاي الکترونيک کشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار حسين اشتري در مراسم توديع و معارفه معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا، با اشاره به ايام پر برکت ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گيري از فيوضات معنوي آن، اظهار داشت: امروز نيروي انتظامي به برکت مجاهدت هاي چندساله مديران بر اين معاونت، توانسته جايگاه خوبي بدست آورد و در مقابل نيز اعتماد مردم را بعنوان بزرگترين سرمايه اجتماعي، کسب کند.
 
وي ادامه داد: براساس نظرسنجي هاي سال 91 و 92 که توسط مجموعه هاي معتبر در کشور، در تهران، مراکز استان ها و 40 شهرستان و در ميان 20 دستگاه دولتي صورت گرفت، نيروي انتظامي توانست رتبه سوم اعتماد عمومي را از آن خود کند.
 
جانشين فرمانده ناجا تصريح کرد: کسب رتبه سوم اعتماد مردمي به ناجا در حالي است که پليس علاوه بر خدمات انتظامي، رفتارهاي مقابله اي، برخوردي و محدود کننده نيز با متخلفان دارد اما در هر حال در ديد مردم، حائز رتبه بالايي هستيم؛ مردم پليس را بعنوان ملجأ و پناهگاه خود مي دانند گرچه ممکن است به دليل تعدد و حساسيت مأموريت ها ،مأموري نيز دچار خطا و اشتباه در انجام وظيفه شود.
 
اين مقام ارشد انتظامي به ارائه خدمات ميليوني ناجا به مردم اشاره کرد و گفت: ثبت 34 ميليون ارتباط با پليس 110که 12 ميليون آن به اجراي مأموريت منجر شده است، نشان از نقش تعيين کننده و سرنوشت ساز نيروي انتظامي دارد.
 
وي خدمت در ناجا را مدال افتخاري براي اين نيرو دانست و خاطرنشان کرد: نتيجه اقدامات پليس، ايجاد آسايش، امنيت و احساس آن در جامعه است.
 
اشتري در ادامه به توانمندي هاي معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا نيز اشاره و تصريح کرد: امروز مجموعه هاي مخابراتي، آي تي، رايانه اي و زير ساخت هاي موجود در ناجا به گونه اي است که همگام با تکنولوژي هاي روز فعاليت مي کنند؛ البته گام هاي بلند ديگري نيز پيشرو داريم که مي تواند اين طراز را ارتقاء دهد.
 
اين مقام ارشد انتظامي تاکيد کرد: اگر امروز ناجا از برترين هاي الکترونيک کشور محسوب مي شود، مديون تلاش هاي مديران فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا است و بحمدالله هم اکنون معاونت فاواي ناجا در اشراف کلي فرماندهي داراي جايگاه خوبي است.
 
وي به جابجايي ها در ناجا نيز اشاره کرد و گفت: اين تغييرات در پست هاي مختلف نيروي انتظامي باعث توقف و رکود کارها نمي شود بلکه بدليل مشخص بودن راهبردها هر فرد جديد برهمين اساس عمل کرده و باعث رشد و شکوفايي بيشتر شده و در آينده سازماني چابک و زبده خواهيم داشت.
 
اشتري همتاپروري در ناجا و بطور اخص در معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات را مهم دانست و گفت: ما امروز در تحقيقات صنعتي و ارتباط با دانشگاه ها خوب عمل کرده ايم و بايد به سمت خودکفايي برويم؛ خودکفايي بايد چشم انداز ما باشد.
 
وي ادامه داد: شايد يکي از برکات تحريم براي ما در حوزه هاي فني داخل کشور، رسيدن به خودکفايي در اين امور بوده است.
 
جانشين فرمانده ناجا به فعاليت هاي فاوا ناجا اشاره و آنها را مثبت ارزيابي کرد و گفت: در اين حوزه هم پوشاني و همکاري ميان پليس ها بسيار مهم است و گرچه به اين امر توجه شده اما بايد تقويت نيز شود.
 
اشتري افزود: تربيت نيروهاي جوان و فني نيز بيشتر مورد توجه قرار گيرد و اين مهم تنها نبايد در لايه هاي مديريتي خلاصه شود بلکه بايستي در تربيت کارشناسان نيز به اين امر توجه شود.
 
وي تاکيد کرد:  در حال حاضر دغدغه هاي ارتباطي ما براي انجام ماموريت ها کاهش يافته اما هنوز در برخي از موارد اين دغدغه وجود دارد وبايد نسبت به رفع آن اقدام کنيم.
 
جانشين فرمانده ناجا آموزش ديگر رده ها در اين خصوص را نيز مهم دانست و گفت: فاواي ستاد ناجا داراي ظرفيت بالايي است و گرچه استان ها نيز تاحدي از اين منبع بهره برده اند اما بايد از ظرفيت مرکز براي آموزش و ارتقاء ديگر استان ها نيز استفاده کنيم تا تمام رده ها در يک سطح قابل قبول و نزديک به ايده آل قرار بگيرند.
 
گفتني است در اين مراسم سردار مجيد سلطاني معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات ناجا توديع و سرهنگ احمد دولتخواه بعنوان معاون جديد فاواي ناجا انتخاب شد.
 
سردار سلطاني در ابتداي اين مراسم گزارشي از فعاليت هفت ساله خود ارائه داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ناجا ، حوادث ، اشتری ، کشور ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۴:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۳
سردارجون مقام اول اوباش مقام دوم موادفروشا
آخرین اخبار