عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار تسریع در پرداخت وام ازدواج از طریق صندوق توسعه ملی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 25 تیر) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، افزود: پرداخت وام ازدواج از طریق صندوق توسعه ملی و تسریع در تشکیل اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تفرش و آشتیان امری ضروری است.
 
وی ادامه داد‌: از وزیر کشور درخواست دارم تا در ارائه لایحه تقسیمات کشوری و کمک به شهرداری‌ها جهت تامین وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات مورد لزوم شهرداری‌های تفرش، ‌آشتیان و فراهان اقدامات لازم را به کار گیرد.
 
این نماینده مجلس نهم در تذکر دیگری خطاب به وزیر علوم گفت: نسبت به پرداخت مطالبات دانشگاه تفرش به ویژه درباره پرداخت حقوق معوقه اعضای هیات علمی تصمیمات لازم اتخاذ شود .
 
صلاحی همچنین اظهار داشت: از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم تا در ساخت سالن‌های ورزشی روستای آشتیان و فراهان توسط شرکت توسعه و تجهیز دستورات لازم را ارائه کند.

وی خطاب به وزیر بهداشت بیان داشت: ارتقای مرکز بهداشت و درمان روستای فراهان به مرکز شبانه‌روزی و تهیه آمبولانس جهت مراکز بهداشتی، درمانی و روستایی جزو ضرورت هاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست دارم تا نسبت به مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس نهم افزود: وزیر نیرو باید در تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان تفرش و انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب اراک به دشت فراهان و اعتبارات لازم جهت برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی اقدامات لازم را به کار گیرد.

صلاحی همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیل اعتبار لازم از صندوق توسعه ملی با توجه به حجم بالای طرح‌های کشاورزی و دامپروری و ایجاد مرکز بزرگ کشت گلخانه ای در فراهان باید مدنظر واقع شود.
 
وی خطاب به وزیر نفت افزود: تسریع در گازرسانی به روستاهای فراهان و تفرش و موافقت با گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان تفرش نیز باید مورد توجه واقع شود.
 
عضو کمیسیون اجتماعی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تقویت شبکه‌های صدا و سیما و تکمیل سیستم دیجیتالی در هر سه شهرستان ضروری است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: وزیر ، مجلس ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار