عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها با فشاری که بر مردم کشاورز وارد کرده‌اند زندگی‌شان را به مخاطره انداختند گفت: دولت وظیفه دارد که پاسخ نجابت مردم کشاورز را با اقدام به موقع بدهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه 25 تیر در تذکری به رئیس جمهور گفت: 161 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دغدغه و نگرانی خود را از مسائل مربوط به کشاورزی را به ایشان اعلام کردند اما متأسفانه یک ماه گذشته و اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.  
 
وی با مورد خطاب قراردادن رئیس قوه مجریه گفت: همه قیمت‌های محصولات و مصنوعات افزایش پیدا کرده و نهادهای کشاورزی و بذر برای کشاورزان بین 2 تا 5 برابر قیمت شده و با کمال تأسف شاهد بودیم که در سال جاری قیمت محصولات کشاورزی تا یک دهم کاهش پیدا کرده است.  
 
عارفی تأکید کرد: ضرورت دارد که دولت با این فشاری که بر زندگی کشاورزان حاکم شده و بانک‌هایی که امروز بر کشاورزان فشار می‌آورند مقابله کنند.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها مسکن کشاورزان را مصادره می‌کنند گفت: وضعیت این کشاورزان بحرانی است و مردم با چه زبانی باید وضعیتشان را به رئیس جمهور اعلام کنند اگر مردم نجابت به خرج می‌دهند و سکوت می‌کنند اینجا وظیفه دولت است که پاسخ نجابت را با اقدام به موقع بدهد.  
 
این نماینده مجلس افزود: درخواست 161 نفر از نمایندگان مجلس از رئیس مجلس شورای اسلامی این بود که استمهال دوساله وام بخش کشاورزی را که استخوان‌های کشاورزان را شکسته بپردازند درحال حاضر بانک‌ها اموال منقول آنان را مصادره می‌کنند.  
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‌جاری هزینه حمل و نقل کشاورزی چهار برابر شده درحالی که پارسال 800 هزار تومان بود و در حال حاضر 3200 شده است.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: کشاورزان ، وظیفه ، پاسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار