افرادي که با خريد اوراق هويتي از سارقان و جعل آن اقدام به اخذ دسته چک از بانکهاي مختلف مي کردند ، توسط کاراگاهان پليس آگاهي شرق استان تهران دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار "سيروس فتحي" فرمانده انتظامي شرق استان تهران با اعلام اين خبر گفت : در پي شکايت تعدادي از اصناف مبني بر اينکه اعضاي خانواده اي با جعل عناوين مختلف اقدام به كلاهبرداري در سطح وسيع از افراد و اشخاص مختلف در سطح شهرهاي جنوبي استان كرده اند ، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .
 
اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: با تلاش هاي به عمل آمده مشخص شد، متهمان با معرفي خود به عنوان صادرکننده مبلمان و فرش ابتدا با خريد اندک و پاس کردن چک ها نسبت به جلب اعتماد کسبه اقدام و سپس با خريد عمده و صدور چکهاي بلامحل متواري شده اند.
 
وي افزود: با شروع تحقيقات مشخصات صاحبان چك هاي ارائه شده از طريق سيستم بانکي استعلام و اين افراد به پليس آگاهي استان فرا خوانده شدند.
 
سردار فتحي با اشاره به عدم شناسايي اين افراد توسط شکات گفت : در ادامه مشخص شد کلاهبرداران با جعل و سوء استفاده از اوراق هويتي صاحبان چک ها اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده اند که با استفاده از اثر انگشت بدست آمده از متهمان هويت و سوابق آنان استعلام و مشخص گرديد نامبردگان از سابقه داران در امر جعل و كلاهبرداري مي باشند.

اين مقام ارشد انتظامي افزود : به دليل متواري بودن متهمان امكان شناسايي و دستگيري آنان در مرحله اول مقدور نشد تا اينکه با استفاده از منابع و تحقيقات گسترده سرانجام مکان هاي اسکان و تردد آنان در شهرهاي اراک ، اصفهان ، نجف اباد ، شاهين شهر و شهر جديد هشتگرد شناسايي و سرانجام دو نفر ازآنان در شهرهشتگرد دستگير شدند.
 
فتحي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقداري اموال کلاهبرداري شده و اوراق جعلي کشف ومتهمان در ابتدا منكر هر گونه بزه انتسابي بودند ولي با دلايل بدست آمده و مواجهه با شکات و انجام بازجويي هاي علمي به كلاهبرداري و جعل هويت و اسناد با خريد اوراق هويتي از سارقان و الصاق عکس و جعل آن در بانکهاي و اخد دسته چک اعتراف کردند.
 
سردار فتحي ارزش اموال کلاهبرداري شده را دو ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد و ادامه داد: با توجه به ابعاد اتهامات وارده تاکنون30 نفر از شکات شناسايي که با توجه به دستور مقام قضايي تصوير متهمان در جرايد و رسانه هاي کشوري منتشر مي شود تا چنانچه شهروندي به اين شيوه مورد کلاهبرداري قرار گرفته، جهت تشکيل پرونده و رسيدگي  به پليس آگاهي شرق استان تهران واقع در ورامين – روبروي کارخانه قند مراجعه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۳
پیرمرد تو دیگه چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۹:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۳
دود از کنده بلند میشه
آخرین اخبار