مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آب چشمه "بل" از با کیفیت ترین آب های دنیا است، گفت: باید آب این چشمه منتقل شود تا با آب سد داریان در نیامیزد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛ تورج همتی با اشاره به نگرانی های اخیر که در خصوص قرار گرفتن چشمه بل در دریاچه سد داریان مطرح است، گفت: تنها راهکار انتقال آب چشمه بل به نقطه دیگر است تا ارزش آب آن حفظ شود.

وی معتقد است، آبی که از رودخانه در دریاچه سد داریان جمع می شود حاوی فاضلاب است و نباید اجازه داد با آب چشمه بل مخلوط شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه آب چشمه بل را یکی از با کیفیت ترین آب های جهان دانست و تصریح کرد: چطور می توان اجازه داد این آب با فاضلاب مخلوط شود و بعد دوباره میلیاردها تومان بابت تصفیه آن هزینه کرد.

همتی دبی آب چشمه بل را 300 لیتر در ثانیه عنوان و خاطرنشان کرد: در شرایطی که استان کرمانشاه درگیر کم آبی است نباید اجازه داد چنین منابع آبی با ارزشی از بین برود.

وی منطقی ترین راهکار را انتقال آب چشمه بل دانست و ادامه داد: انتقال آب این چشمه باعث می شود ساکنان منطقه و ذینفعان همچنان بتوانند از آن استفاده کنند و آب چشمه نیز حفظ شود.

به گفته این مسئول سد داریان هم اکنون در دست ساخت است و میلیاردها تومان از سرمایه های کشور برای ساخت آن صرف شده و نمی توان از آن هم چشم پوشی کرد.

همتی با اشاره به اینکه در سال 1387 که طرح سد داریان پیشنهاد شد از محیط زیست هم در خصوص آن نظر خواهی شد، تاکید کرد: متاسفانه در آن زمان بررسی دقیقی روی این طرح انجام شده و توجیحی که مطرح می شود این است که اگر سد به جای دیگری در همان حوالی منتقل می شد توجیه زمین شناختی نداشت و بر روی گسل زمین لرزه قرار می گرفت./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، چشمه ، بل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.