با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،مرکز مدیریت و پایش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در مراسم افتتاح این مرکز،  سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،  مهرابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آذرپژوه معاون درمان دانشگاه،  بهرامی رییس بیمارستان امام رضا(ع) و  محمود تارا مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه حضور داشتند.

هاشمی ضمن تاکید بر گسترش برنامه های مدیریت و پایش سلامت، از این مرکز به عنوان اتاق فکر برنامه تحول نظام سلامت یاد کرد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم، اهداف و برنامه های مرکز را تشریح و نمونه هایی از گزارش های اولیه را در رابطه با تحلیل اطلاعات بیمارستان ها و طرح تحول و نیز نمونه داشبورد های طراحی شده را برای مدیران دانشگاه ارائه کرد.

محمود تارا در ادامه در گفتگو با وب دا اظهار داشت: طراحی و اجرای آزمایشی مرکز مدیریت و پایش اطلاعات برنامه تحول نظام سلامت، همزمان با آغاز اجرای برنامه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و معاونت درمان دانشگاه به منظور تجمیع و پایش اطلاعات پرونده های پزشکی بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز بر اساس پیشرفته ترین فناوری های روز اطلاعات شکل گرفته و در نظر دارد به عنوان الگویی برای تجمیع و تحلیل داده های بالینی و نیز مدیریتی حوزه سلامت فعالیت کند.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این مرکز مصمم است با بکارگیری مشارکت و همفکری اعضاء هیات علمی رشته های انفورماتیک پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت، اقتصاد درمان، و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه، دانش تئوری دانشگاهیان را به خدمت دانش کاربردی گرفته و سطح ارائه خدمات بالینی خود را گسترش دهد.

 تارا در خصوص فعالیت های آینده نزدیک این مرکز نیز گفت: بازخورد هفتگی وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت به روسا و مدیران بیمارستان ها، ارائه گزارش های زنده از تحلیل پایشی اطلاعات بیمارستان ها به مدیران دانشگاه در قالب داشبورد های الکترونیک، و انتظام کلیه بیمارستان ها در زمینه فرآیند های مراقبت از جمله برنامه هایی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

 تارا ضمن قدردانی از حمایت جدی رئیس دانشگاه، معاونین درمان و توسعه، و نیز رئیس بیمارستان امام رضا (ع) ابراز امیدواری کرد با ادامه این حمایت ها، این مرکز به زودی به قطب تجمیع و تحلیل داده های بالینی در کشور تبدیل شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار