مدیر آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مرکزی گفت: آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری اراک در بهار امسال 31 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ستوان یکم مطلبی افزود: فوت شدگان حوادث ترافیکی درون شهری استان در بهار امسال 22 نفر بوده درحالیکه در مدت مشابه پارسال 32 نفر در تصادف های درون شهری استان جان سپرده بودند.
وی گفت : تعداد مجروحان تصادفهای درون شهری استان مرکزی در سه ماه امسال یکهزار و 327 نفر است که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش دارد.
مدیرآموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مرکزی افزود : تلفات حوادث ترافیکی کشور در سال 84 بیش از 29 هزار نفر بوده که با اقدامات هدفمند پلیس و دستگاه های متولی در افزایش ایمنی راه ها و ارتقای فرهنگ ترافیک این رقم پارسال به 19 هزار و 200 نفر رسیده است.
ستوان یکم مطلبی گفت: در هر شبانه روز 50 نفر از هموطنان در تصادف جان خود را از دست می دهند که عامل اصلی 75 درصد این حوادث انسانی است.
وی افزود : شهرستان اراک یکی از پرحادثه ترین مناطق کشور در حوزه تلفات ناشی از حوادث ترافیکی است و به همین منظور از ابتدای امسال اجرای سند ارتقای فرهنگ ترافیک با 900 برنامه محوری و با همکاری 46دستگاه اجرایی در این کلانشهر آغاز شده است.
مدیر آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مرکزی گفت: بر اساس اعلام پژوهشکده ترافیک در سال 90 بر اثر فوت هر شهروند عادی استان مرکزی در حوادث ترافیکی پنج تا هفت میلیارد ریال خسارت به جامعه تحمیل شده که این به جز بار عاطفی و فشار اجتماعی شدیدی است که به خانواده ها وارد شده است.
برچسب ها: مرگ ومیر ، حوادث ، ترافیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.