با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز مدیریت و پایش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ دکتر هاشمی در این مراسم ضمن تاکید بر گسترش برنامه های مدیریت و پایش سلامت، از این مرکز به عنوان اتاق فکر برنامه تحول نظام سلامت یاد کرد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طراحی و اجرای آزمایشی مرکز مدیریت و پایش اطلاعات برنامه تحول نظام سلامت، همزمان با آغاز اجرای برنامه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و معاونت درمان دانشگاه به منظور تجمیع و پایش اطلاعات پرونده های پزشکی بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

دکتر محمود تارا افزود: این مرکز بر اساس پیشرفته ترین فناوری های روز اطلاعات شکل گرفته و در نظر دارد به عنوان الگویی برای تجمیع و تحلیل داده های بالینی و نیز مدیریتی حوزه سلامت فعالیت کند.

وی گفت: این مرکز مصمم است با به کارگیری مشارکت و هم فکری اعضاء هیات علمی رشته های انفورماتیک پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت، اقتصاد درمان، و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه، دانش تئوری دانشگاهیان را به خدمت دانش کاربردی گرفته و سطح ارائه خدمات بالینی خود را گسترش دهد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بازخورد هفتگی وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت به روسا و مدیران بیمارستان ها، ارائه گزارش های زنده از تحلیل پایشی اطلاعات بیمارستان ها به مدیران دانشگاه در قالب داشبورد های الکترونیک، و انتظام کلیه بیمارستان ها در زمینه فرآیند های مراقبت از جمله برنامه هایی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: افتتاح ، رسمی ، پایش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.