محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته با وزیر خارجه آلمان دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری وفا، "محمودعباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته در مقر ریاست جمهوری در رام الله از "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، وزیر خارجه آلمان استقبال کرد.

در این دیدار وزیر خارجه آلمان در جریان آخرین تحولات در سرزمین‌های فلسطین و نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه قرار گرفت.

محمودعباس در این دیدار بر پایبندی تمامی جریان‌ها به طرح مصر برای آتش بس به منظور  حفظ جان فلسطینی ها و توقف خونریزی‌ها و دوری منطقه از وخیم‌تر شدن اوضاع و بی ثباتی تأکید کرد.

روابط دوجانبه میان فلسطین و آلمان و راه‌های تقویت آن به نحوی که منافع دو ملت در آن باشد، نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آلمان که پس از این دیدار صورت گرفت گفت: در این دیدار پیرامون چگونگی متوقف ساختن تجاوزات و به ثمر رساندن اقدام مصر برای آتش بس مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

وی گفت: همچنین در این دیدار پیرامون گام‌هایی که باید پس از موافقت با طرح مصر و ورود به مرحله اجرا و ایجاد چهارچوبی مناسب برای اجرای آن و تضمین دوام آن برداشته شود، بحث و گفتگو شد.

مالکی همچنین به نگرانی شدید از اوضاع انسانی در اثر بمباران های اسرائیل به نوار غزه و نیز نیاز شدید به آب و غذا و دارو و برق در غزه اشاره کرد و گفت: این ها چیزهای مهمی برای کمک به شهروندان به منظور خروج از وضعیت اسفبار کنونی که در آن هستند می‌باشد. 

 همچنین وزیرخارجه آلمان نیز گفت: با طرف فلسطینی پیرامون راه های خروج از خشونت های جاری بحث وگفتگو شد.

وی گفت: ما به محمود عباس اعلام کردیم که از مواضع مجدانه‌اش برای متوقف ساختن خشونت ها خصوصا در این شرایط دشوار قدردانی می‌کنیم.

اشتاین‌مایر همچنین بر ضرورت یافتن راه‌حلی واقعی برای توقف خشونت‌ها و بازگشت به مذاکره میان طرف های ذی‌ربط تأکید کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار