برخی از برآوردها نشان می‌دهند که حدود دو سوم اختلالات هورمونی در مردان، پس از 50 سالگی است و این نوع اختلالات کیفیت زندگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.


ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اختلالات هورمونی مشکل بسیار شایع در بین افراد جامعه است که در مواردی می‌تواند به شدت مشکل آفرین و حتی خطرناک باشد.

وی گفت: برخی تصور می‌کنند که اختلالات هورمونی تنها در خانم‌ها به ویژه در سنین پس از 40 سال بروز می‌کند، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است.

وفایی نژاد با بیان اینکه اختلالات هورمونی در مردان میانسال و سالمند نیز نسبتا شایع است، تاکید کرد: برخی از برآوردها نشان می‌دهند که حدود دو سوم اختلالات هورمونی در مردان، پس از 50 سالگی است و این نوع اختلالات کیفیت زندگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اختلالات هورمونی می‌تواند عوارض زیادی را به وجود آورد، یادآور شد: کاهش قدرت یادگیری و حافظه،‌ افسردگی،‌اختلالات خلقی،‌اختلالات خواب، چاقی و اضافه وزن، بالا رفتن چربی بدن، بروز اختلالات ادراری و ریزش غیر طبیعی مو، از مهمترین عوارض اختلالات هورمونی به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هورمون ، سالمندان ، خواب ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.