مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درنامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار جلوگیری از تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازکانون پرورش و کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده در این نامه، سازمان ملل متحد را نهادی برآمده از اراده و آرزوهای صلح‌طلبانه‌ی ملت‌های جهان خوانده و خواستار اقدام‌های شایسته و به‌هنگام آن برای جلوگیری از وقوع جنگ‌های خانمان‌سوز و نسل‌کشی و فجایعی که به‌خصوص علیه کودکان در تمام نقاط جهان رخ می‌دهد، شده است.

وی با یادآوری تعهد دولت‌ها در زمان درگیری‌های مسلحانه بر اساس پیمان‌نامه‌ی جهانی حقوق کودک برای مراقبت و حمایت از کودکان و با توجه به پایمال شدن آشکار حق حیات کودکان در حمله‌ی به غزه، نبود هیچ حمایتی از کودکان ساکن آن و سکوت پرسش‌برانگیز مجامع بین‌المللی، از بان‌ کی‌مون پرسیده است که سازمان‌ملل برای متوقف کردن این نسل‌کشی، چه اقدام پیشگیرانه و مؤثری را سازمان‌دهی کرده ‌است؟

مدیرعامل کانون با یادآوری این که کشورها و نهادهای بین‌المللی بر اساس پیمان‌نامه‌های جهانی موظف‌‌اند از حق حیات و آرامش و سلامتی کودکان فارغ از این‌که زندگی آنان به چه بهانه‌ای به خطر می‌افتد، حفاظت و صیانت کنند تصریح کرده است که باید همه‌ی تلاش خود را برای حفاظت از کودکان بی‌‌دفاع به‌کار برد و بی‌گمان ادامه‌ی این روند و تداوم تهدیدها، آینده‌ی زندگی انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در پایان این نامه از بان‌کی‌مون و سازمان ملل متحد درخواست کرده است با توجه به جایگاه و نقش بین‌المللی ویژه‌ی آنان، اقدامات شایسته‌ای را به طور اصولی و به‌ منظور جلوگیری از عمیق‌تر شدن و ادامه‌ی این اقدامات نسل‌سوز سازماندهی کنند.

گفتنی است؛ رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر با حمله‌های موشکی به مناطق مسکونی سرزمین‌های اشغالی و شهر غزه تاکنون صدها نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین را به خاک و خون کشیده است که در این بین تعداد زیادی از زنان، کودکان و نوجوانان ساکن این مناطق نیز قربانی این آتش‌افروزی غیرانسانی شده‌اند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.