"ران درمر"سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری "ان‌بی‌سی" بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را در خصوص ساخت تسلیحات هسته ای در ایران را مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه خبری آمریکایی  "ان‌بی‌سی"در مصاحبه با "ران درمر" سفیر رژیم صهیونیستی درامریکا در مصاحبه  از وی درباره برنامه هسته‌ای ایران و اینکه چرا ایران از دید این رژیم نمی‌تواند برنامه هسته‌ای داشته باشد در شرایطی که این رژیم مانعی در این خصوص ندارد پرسید و سفیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد: "ایران قصد دارد بمب اتمی بسازد."

در ادامه خبرنگار ان‌بی‌سی با اشاره به صحبت‌های اخیر "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران با نیویورک‌تایمر مبنی بر ادامه غنی‌سازی ایران ولو به صورت محدود و همچنین اظهارات "جان کری" وزیر خارجه آمریکا که گفته است "اختلافات زیاد است. دیپلماسی می‌تواند کارهای زیادی بکند و دیپلماسی بهتر از هر اقدام دیگری است" نظر وی را در این خصوص پرسید.

درمر در پاسخ به این سوال مدعی شد: "ما از خواست ایران باخبریم . ایران قصد دادر سلاح اتمی تولید کند."

خبرنگار شبکه  ان بی سی  نیز در واکنش به این اتهامات گفت که ایرانی‌ها  بارها اعلام کرده اند که چنین قصدی ندارند ولی سفیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد : "آنها می‌توانند هر چه می‌خواهند بگویند و حرف‌های  زیادی در طول سالها زده‌اند و شما نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید."

"سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد:" آن‌ها (ایرانیان) 50 میلیارد دلار در توسعه برنامه هسته‌ای خود سرمایه گذاری کرده‌اند  که ظاهرا آن را نمی خواهند. موشک‌های (ICBM ) می‌سازند که تنها در  حمل کلاهک هسته ‌ای استفاده می‌شودو ظاهرا آن را هم نمی‌خواهند. تاسیسات هسته‌ای زیر زمینی برای غنی‌سازی دارند که برای  اهداف صلح‌آمیز است. این به عقیده من خنده دار است. ما می‌دانیم که ایران می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای داشته باشد. ما می‌خواهیم که جامعه جهانی خیلی قاطعانه اجازه ندهد که ایران تسلیحات هسته‌ای داشته باشد. تحریم‌ها را حذف نکنند و نگذارد قابلیت تسلیحاتی ایران همچنان دست نخورده باقی بماند (چرا که) تنها چند ماه یا  کمی بیشتر تا دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای در آینده فاصله دارند."

وی در ادامه گفت:" این مسئله‌ای بزرگ برای تمام جهان خواهد بود و امیدواریم که جامعه جهانی قاطعانه در این مورد ایستادگی کند."

خبرنگار این شبکه در ادامه به صحبت‌های وزیر خارجه ایران اشاره کرد که  "چرا ایران نباید برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهند در حالی که  اسرائیل  هم برنامه هسته‌ای و هم تسلیحات هسته‌ای دارد؟"

سفیر رژیم صهیونیستی چنین پاسخ داد: "اسرائیل هیچ کشوری را تهدید به نابودی نمی‌کند اما ایران اسرائیل را تهدید می‌کند."

این در حالیست که رژیم صهیونیستی ظرف نه روز اخیر بسیاری از مردم غزه را در حملات خود شهید و زخمی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار