مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی، از عضویت ۷۲ هزار نفر در قالب ۲۶ هزار و ۶۵۱ خانوار در این صندوق خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، علیرضا اسدی، در نشست خبري با خبرنگاران ، گفت: تا پایان خرداد ماه امسال در استان 26 هزار و 651 خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرقرار گرفتند.

وی میانگین افراد تحت پوشش در استان را 7/2 عنوان كرد و گفت: از مجموع خانوارهای تحت پوشش 22 هزار و 869 خانوار بیمه شده اصلی، دو هزار و 786 خانوار معرفی شدگان کمیته امداد و 996 خانوار معرفی شدگان بهزیستی هستند.

اسدی با بیان اینکه دهیاران و شرکت های تعاونی تولیدی مجریان طرح در دهستان ها هستند، افزود: هم اکنون در استان 63 کارگزار در دهستان ها، 38 تعاونی تولید، 3 تعاونی عشایری و 22 دهیاری در سطح روستاها فعال بوده و جامعه هدف را تحت پوشش قرار می دهند.

وی بخش عمده‌ای از این موفقیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی را مرهون اطلاع‌رسانی رسانه‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی شرط اساسی برای تحت پوشش قرار گرفتن در صندوق را سکونت در روستا و مناطق عشایری برشمرد و گفت: کشاورزانی كه در شهر ها هم سکونت داشته باشند می توانند تحت پوشش صندوق قرار گرفته و از مزاياي اين صندوق بهره مند شوند.

اسدي گفت: عضویت در اين صندوق اختیاری و بدون محدودیت سنی است و تمامی کسانی که شرایط لازم را داشته و بالای 18 سال باشند بدون اعمال سقف سنی اعم از زن و مرد و مجرد و متاهل تحت پوشش قرار می گیرند.

وي حق بیمه در صندوق را 15 درصد سطح درآمدی دانست و اظهار داشت: 5 درصد این میزان حق بیمه توسط بیمه شده و 10 درصد باقي مانده توسط دولت به صورت بلاعوض به صندوق پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی شهرستان فاروج را با 66 درصد بیشترین سطح پوشش بیمه ای و راز و جرگلان را با 24 درصد کمترین سطح پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان عنوان کرد.

اسدي در پايان گفت: با پیش بینی انجام گرفته در تلاش هستيم امسال حدود 20 هزار خانوار را تحت پوشش بیمه قرار دهيم./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.