مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از فرصت یک ماهه ادارات و نهادها جهت اخذ مجوز پیش‌دبستانی خبر داد.

 مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شهریه مراکز پیش‌دبستانی گفت: پیش‌دبستانی ها به سه گروه تقسیم می‌شوند نخست پیش‌دبستانی‌هایی که ضمیمه مدارس غیر دولتی هستند و بابت آن مبلغی را پرداخت می کنند سپس پیش‌دبستانی‌هایی که ضمیمه مدارس دولتی هستند و گروه سوم پیش‌دبستانی هایی که در یک فضای مستقلی تحت عنوان پیش دبستانی غیر دولتی حضور دارند.

وی در ادامه افزود: پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس غیردولتی می توانند 80 درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی را از دانش‌آموزان دریافت نمایند که در شهر تهران بالاترین شهریه مدارس غیر دولتی بیش از 4 میلیون و 700 هزار تومان تا 5 میلیون نیست و معمولا این رقم بین 3 تا 4 میلیون تومان است و تنها تعدادی از مدارس خاص در تهران هستند که شهریه آنها به 5 میلیون تومان می رسد.
 
زینی‌وند در خصوص شهریه پیش‌دبستانی‌های مستقل نیز گفت: بر اساس الگوی شهریه، شورای نظارت استان با توجه به شرایط منطقه شهریه مصوب پیش دبستانی را مشخص می کند که نباید بیش از سقف شهریه مصوب مدارس ابتدایی غیر دولتی منطقه باشد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیش‌دبستانی‌هایی که ضمیمه مدارس غیر دولتی هستند نیز اظهار داشت: این مراکز ضمن اینکه می بایست الگوی شهریه را رعایت کنند حدود 20 درصد سقف‌فضا که در الگوی تعیین شهریه تاثیر دارد نیز باید از شهریه دانش‌آموزان کم کنند.

وی با اشاره به اینکه الگوی تعیین شهریه بر اساس هزینه‌های تمام شده است و میانگین شهریه مدارس غیر دولتی حدود 3 تا 4 میلیون تومان است، اضافه کرد: مدارس محدودی هستند که به علت کیفیت بخشی آموزشی بسیار بالا، فضا خوب و .... که ارائه می‌دهند شهریه‌ای بین 4 میلیون و 700 تا 5 میلیون تومان دریافت می نمایند و پیش‌دبستانی‌ها 80 درصد این رقم که حدود 4 میلیون تومان است را می توانند اخذ نمایند.

وی ادامه داد: چنانچه گزارشی مبنی بر دریافت شهریه‌ای اضافه بر شهریه مصوب ارائه شود قطعا وجه اضافی به اولیا دانش‌آموزان عودت داده می‌شود کمااینکه در یکی از مدارس مبلغی اضافه بر شهریه مصوب دریافت شده بود و ما مدیر مدرسه را موظف به بازگرداندن شهریه اضافه نمودیم.

زینی‌وند همچنین تصریح کرد: پیش‌دبستانی‌ها اگر غیر دولتی باشند بر اساس قانون تاسیس مراکز غیردولتی که مصوب مجلس شورای اسلامی است می بایست از اداره کل مدارس غیر دولتی مجوز بگیرند.

متاسفانه بعضی از نهادها و ادارات اقدام به تاسیس و راه‌اندازی پیش‌دبستانی می‌کنند و این در حالی است که هیچ اداره و نهادی حق ندارد بدون مجوز پیش‌دبستانی‌های 4 سال به بالا را تاسیس نماید.

وی ادامه داد: بعضی از ادارات و نهادها اقدام به تاسیس پیش‌دبستانی کردند که بر اساس مکاتبات به آنها اجازه داده شد تا پایان مرداد ماه اقدام به اخذ مجوز از آموزش و پرورش و شورای نظارت استان ها نمایند و در صورت عدم اخذ مجوز متناسب با قانون تاسیس مدارس غیردولتی و از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه توسعه‌ی مشارکت‌های آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های این وزارتخانه  است، افزود: ما خواهان مشارکت همه‌ی نهادها و ادارات هستیم همچنین نهادها و ادارات‌ها یک ماه فرصت دارند نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه
۱۶:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۳
اینکه پنج میلیون حداقل برای ثبت نام بچه درمراکزپیش دبستانی است با نظریه افزایش تعداد به نظرشما درتضادنیست
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۳
غیردولتی رو جمعش کنین خیال همه رو راحت،تا جیب آقایان پرنشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۳
کیفیت مدارس دولتی که میگن پایین هست. قیمت مدارس غیرانتفاعی هم که سر به فلک کشیده. حالا به شعار افزایش نسل باید شکسته شدن کمر والدین را هم اضافه کنند یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۳
کنترل مدارس غیردولتی واجبب است.اگر این مهم انجام نشود آسیب جدی به قشر متوسط جامعه وارد می شود.
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه
۱۳:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۳
اینکه پنج میلیون حداقل برای ثبت نام بچه درمراکزپیش دبستانی است با نظریه افزایش تعداد به نظرشما درتضادنیست
آخرین اخبار