حجم کار در مراکز درمانی با اجرای طرح تحول سلامت چند برابر شده است و بخش زیادی از این کار بر عهده پرستاران است.

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حجم کار در مراکز درمانی با اجرای طرح تحول سلامت چند برابر شده است و بخش زیادی از این کار بر عهده پرستاران است، از آنجا که  تعداد پرستاران بر اساس تخت‌های بیمارستان و بیماران، کمتر  از حد استاندارد است، هر پرستار باید تعداد بی‌شماری از بیماران را تحت مراقبت خود قرار دهد.

وی گفت:یکی از انتقاداتی که به نحوه اجرای طرح تحول وارد است، توجه به این موضوع است که در اجرای این طرح هزینه‌های درمان به 10 درصد کاهش یافته است و  مراجعات به مراکز درمانی دولتی افزایش یافته و به همین جهت حجم کار پرستاران نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که دفترچه تعرفه خدمات پرستاران هنوز اجرایی نشده  و این نگرانی وجود دارد که کیفیت خدمات ارایه شده در این طرح تحت الشعاع کمبود نیرو قرار گیرد .

وی افزود: تحمیل اضافه‌کاری به پرستاران نیز مزید بر علت شده، به گونه‌ای که کار 150 ساعته پرستاران در ماه به 200 تا 300 ساعت رسیده، لذا باید با بازنگری در نحوه اجرای این طرح سعی در برآورده کردن نیازهای اولیه این قشر درمانی باشیم تا بیماران هم خدمات بهتری دریافت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار