در پی ورود ریزگردهای چند روز اخیر به آسمان استان لرستان، میزان آلاینده ها در هوای این استان دیروز به 750 میکروگرم در متر مکعب رسید که 5 برابر حد مجاز استاندارد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ به گفته فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان به علت حجم بالای آلودگی، هوای این استان در وضع خطرناک قرار گرفته است
وی به مردم توصیه کرده حتی الامکان از قرارگرفتن در معرض هوای آلوده به ویژه در مکانهای عمومی و پارک ها خود داری کرده و در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند.
همچنین توصیه شده که کودکان، سالمندان وافراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی تا رفع آلودگی در منزل بمانند.
از ابتدای امسال لرستان 20 روز آلوده داشته است.
پارسال هم هوای لرستان 16روز در وضع خطرناک، 18روز در وضع بسیار ناسالم و 55 روز در وضع ناسالم قرار داشت و در مجموع 89 روز هوای لرستان طی سال گذشته به ریزگرد ها آلوده بود.
مدیرکل محیط زیست لرستان منشاء 70 درصد از ریزگرد ها را کشورهای عراق سوریه و عربستان دانسته واختصاص بودجه برای احیاء تالابهای استان، اجرای کمربند سبز در اطراف شهرها و مبادی ورودی و خروجی شهر ها، افزایش سرانه فضای سبز، تعطیلی و کاهش فعالیت صنایع آلاینده و آموزش راه های مقابله با ریزگردها را از مهمترین فعالیت های این اداره کل برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرده است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.