شهردار منطقه 13 در جمع روحانیون و ائمه جماعات منطقه 13 از احداث 6 مسجد در این منطقه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، هادی ذاکری در نشست  فصلی ائمه جماعات منطقه که با حضور رئیس امور دینی شهرداری تهران،معاون سازمان بازرسی شهرداری تهران،ائمه جماعات محلات سیزده گانه ،قائم مقام منطقه و معاون امور فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران منطقه  برگزار شد ، گزارشی از فعالیت های شهرداری منطقه در امورمساجد ارائه داد و گفت: در سال گذشته شهرداری این منطقه  علاوه بر همکاری و مشارکت در برنامه ها و فعالیت های  دینی ، حدوده 750 میلیون تومان کمک نقدی به مساجد کرد ه است که  با توجه ریاست مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و پیگیری های صورت گرفته این رقم در سال جدید افزایش یافته است. 

وی با اشاره به برنامه های شهرداری منطقه در احداث و کمک به ساخت شش مسجد افزود: با توجه به برگزاری مراسم کلنگ زنی مساجد باب المراد و المهدی همزمان با میلاد فاطمه زهرا و حضرت قائم مراحل ا ولیه احداث و ساخت این مساجد طی شده که امیدوارم با سرعت بیشتری سپری شود و دیگر مساجد در حال ساخت نیز  با حمایت شهرداری در حال تکمیل است.

وی برفراهم کردن بستر کمک های مردمی برای احداث مساجد تاکید کرد و اظهار داشت : ساخت یک مسجد – مدرسه با مشارکت اموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه می بایست  در جای جای منطقه گلبانگ اذان طنین انداز شود گفت:در حال حاضر60 نقطه از منطقه مجهز به سیستم اذان گوست که تا پایان ماه مبارک این تعداد به  نود نقطه افزایش می یابد به این ترتیب در 85 درصد از سطح محدوده به شعاع 250 متر صدای اذان شنیده می شود. 

شهردار منطقه 13  ضرورت تقویت موضوعات مرتبط با قرآن را در مساجد مورد توجه قرار داد و از حمایت شهرداری برای گسترش برنامه های قرانی در محلات خبر داد.

ذاکری بر نقش پر رنگ ادمه جماعات بر جهت دهی به زندگی مردم  و سبک زندگی آنان اشاره کرد و افزود: روحانیون و ادمه جماعات با جایگاهی که در میان مردم دارند میتوانند علاوه بر پرداختن به موضوعات دینی ، موضوعاتی از قبیل اخلاق شهروندی و شهر نشینی و رعایت حقوق همسایه را در کانون مساجد اعلام کنند و از طریق فراهم کردن زمینه حضور کارشناسان در مسجد و هدایت راهنمایی مردم زمینه اسایش خلق خدا را فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی ائمه جماعات، منطقه 13 بتواند کلیه  امور را با محوریت مساجد به انجام برساند و گامی هر چند کوچک در احیای تفکر مسجدی بردارند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شهردار ، جماعات ، روحانیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار