دکتر مردانی از برگزاری سمپوزيوم عفونت تنفسی (MERS-CoV) در 14 مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد که دارای شش امتیاز بازآموزی براي مشمولان قانون آموزش مداوم است.

دکتر مسعود مردانی عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به مسافرتهای مکرر اتباع کشورمان به کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان و نیز بروز موارد جدیدی از عفونتهای کروناویروس در کشور ایران، لزوم بالا بردن آگاهیهای پزشکان و پرسنل پزشکی در خصوص این مشکل بهداشتی درمانی اجتنابناپذیر است.

بناربراین در همین راستا  بمنظور اطلاع‌رسانی در خصوص این مشکل بهداشتی با همکاری مرکز مدیریت بیماریهاي وزارت بهداشت و معاونت امور بهداشتي دانشگاه ، سمپوزيومی با عنوان"عفونت تنفسی (MERS-CoV) "را 14 مرداد ماه در تالار ابن سيناي دانشکده پزشکی برگزار کند.

وی با بیان اینکه که این عفونت منجر به پنومونی در بیمارانی در کشورهای عربستان صعودی، قطر، اردن، انگلستان، آلمان، فرانسه، تونس و ایتالیا شد افزود: به علت تفاوتهای ویروس جدید با عفونتهای کروناویروس معمولی و سارس ، مرگ و میر بالای مبتلایان به این ویروس جدید را درپی داشت که متأسفانه منجر به کشته شدن بیش از 322نفر (39 درصد) در دنیا شده است.

وی افزود:ا ین سمپوزيوم دارای شش امتیاز بازآموزی براي مشمولان قانون آموزش مداوم است و ثبت نام آن رايگان ميباشد. ضمناً به اطلاع ميرساند پيشنياز ثبت نام در اين سمپوزيوم، ثبت نام اوليه در سايت آموزش مداوم به آدرس www.ircme.ir است (شناسه برنامه: 43963) البته ثبت نام نهايي در محل برگزاري سمپوزيوم صورت خواهد گرفت، همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 8-22439963 تماس بگیرند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ویروس ، کرونا ، سمپوزیوم ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار