مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: پیش بینی می شود ۲۱۶ تن سیب از ۱۸ هکتار باغ این شهرستان البرز که برداشت آن در این شهرستان آغاز شده، برداشت شود

.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

وی افزود: پیش بینی می شود 216 تن سیب از 18 هکتار باغ این شهرستان برداشت شود و شهرستان البرز دارای 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

وی از انتهای عملیات مبارزه با آفت ملخ در مزارع شهرستان البرز خبر داد و اظهارکرد: این عملیات مبارزه در سطح 121 هکتار از مزارع اجرا شده است.

سروری اظهارکرد: باتوجه به اینکه آفت ملخ جزو آفات عمومی است، با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، علیه این آفت مبارزه شده است.

وی، ملخ های منطقه را از نوع شاخک بلند البرز دانست و گفت: روستاهای اکبرآباد، چاله، آقاگیر، مزرعه زرنو و زرجاب کانون مبارزه با این آفت بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز، همچنین از برگزاری دوره فنی و حرفه ای پرورش و فرآوری قارچ های خوراکی در خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی با توانایی پرورش قارچ خوراکی دکمه ای، بذر یا اسپان، مواد و نحوه به عمل آوردن کمپوست، روش های تولید کمپوست، سوله تهیه کمپوست، مهیاسازی بسترها، توانایی پرورش قارچ در سالن، اجرای عملیات پرورشی و برداشت و بسته بندی و تبدیل و نگهداری قارچ برشمرد.

حاتم سروری افزود: این دوره آموزشی با حضور بیش از 30 نفر به مدت چهار روز برای ارتقای دانش بهره برداران و متقاضیان پرورش قارچ بخش محمدیه در تیر ماه امسال انجام شد/س.

برچسب ها: سیب ، شهرستان ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.