نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم آبی گفت: برای حل .اساسی معضل کمبود آب شرب ، انتقال "الموت رود" به قزوین ضروری است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛محمدی در سومین نشست نمایندگان مردم با مسئولین آب استان افزود: از مجموع ذخایر 14 میلیارد مترمکعبی آب استان سالانه دو میلیارد و 500 میلیون مترمکعب برداشت می شود که این اضافه برداشت موجب کاهش 20 متری آب و فرونشست زمین، پیشروی آب شور و مشکلات فراوان شده است.

محمدی بیان کرد: وقتی 91 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود تنها با 10 درصد صرفه جویی در این بخش قادریم مشکلات را برطرف کنیم.

انتقال آب الموت رود که 880 میلیون مترمکعب به دریا ریخته می‌شود اگر فقط نیمی از آن وارد استان شود همه نیازهای ما تامین خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتقال آب الموت رود به استان بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به منافع مشترک چهار استان باید برای اجرای آن اقدام شود.

وی افزود: در کوتاه‌مدت باید سهم آب خود را از سد طالقان دریافت کنیم و سپس با توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار از میزان مصرف بکاهیم

برچسب ها: انتقال ، الموت رود ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.