شهرداری تهران مکلف به پرداخت قیمت املاک یا تخفیف عوارض برای املاکی می‌شود که بخشی از آن‌ها در طرح های شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرداری و معماری شورای شهر در ادامه هشتاد و یکمین  جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران تاکنون بابت املاکی که مقدار از آن‌ها در طرح‌ها قرار می‌ گیرد علاوه بر پرداخت بهای کارشناسی ملک از مالکان بابت ساخت و ساز در باقی ملک خود به میزان 3برابر متراژ ملک واقع شده در طرح پول تراکم را نمی‌گیرند به عبارتی به ازای هر متر واقع شده در طرح شهری 3متر بخشودگی در عوارض ساخت و ساز منظور می‌کنند.

وی با اشاره به این که این 3برابر معادل ارزش میزان متراژی که در طرح قرار می‌گیرد نیست و به مردم ارفاق می‌شود اظهار داشت: به این نتیجه رسیدیم که این طرح موضوعیت ندارد و تقاضای رد آن را داریم ، به عبارتی شهرداری تنها موظف به پرداخت پول ملک یا بخشودگی عوارض شود و هر دو کار توآمان انجام نشود. زیرا این موضوع اجهاف در حق شهرداری  است.

در ادامه احمد دنیا مالی درباره این طرح بیان داشت: ما سال‌هاست که حق مردم را نمی‌دهیم زیرا در اصلاح معابر قیمت یا تراکم 3برابری حقوق مردم را تضییع می‌کند.وی تأکید کرد: به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم در باب‌های ناپایدار 7 متر بخشودگی تراکم را رها کنیم تا مردم در اصلاح گذرها مشارکت کنند.

مهدی چمران در ادامه تأکید کرد: وقتی ملک شخصی در معبر می‌افتد باید پول آن را به وی دهند نه تراکم. این تراکم چه 3متر و یا 7متر در باقی مانده ملک لحاظ می‌شود و به ارتقا بیشتر ساختمان که کوچکتر شده می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: مردم بر این باورند که به جای پول ملک خود  تراکم را دریفات کنند.

در نهایت پیشنهاد کمیسیون شهرسازی معماری شورای شهر مبنی بر حذف طرح تصویب شد و شهرداری مکلف شد بر ازای املاک واقع شده در طرح های شهری تنها پول ملک یا بخشودگی سه برابری تراکم برای ساخت و ساز در باقی مانده ملک را پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار