مردم خراسان جنوبی طی سه ماه نخست امسال 400 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

کمک 400 میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

مردم خراسان جنوبی طی سه ماه نخست امسال 400 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: مردم استان در سال جاری چهار میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات تعهد کردند که تاکنون 400 میلیون تومان محقق شده است.

محمدی با اشاره به اینکه بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی از سال 83 آغاز شده ، افزود: تامین سنگ تزئینی از جمله عمده فعالیت های انجام شده در کمک به بازسازی عتبات و عالیات بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون خراسان جنوبی در کشورعراق 10 پروژه عمرانی را به اتمام رسانده و در این رابطه تاکنون هزار و 300 مترمربع سنگ تزئینی از استان ارسال شده است.

محمدی با بیان اینکه بیشترین فعالیت خراسان جنوبی در کاظمین بوده است، گفت: ادامه عملیات تعویض و مرمت رواق های اطراف ضریح امامین جوادین(ع)، مرمت و بازسازی مسجد صفویه در کاظمین، همراهی در احداث پروژه های بیمارستان امام سجاد(ع) و مجتمع فرهنگی خدماتی سیدالشهدا در کربلا و اجرای طرح طلاکاری ابواب باب القبله حرم امامین عسکریین(ع ) در سامرا از مهمترین طرح های اجرایی این ستاد در عتبات و عالیات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه پروژه توسط خراسان جنوبی در کشور عراق در دست احداث است، افزود: تامین یک صد هزار مترمربع سنگ فرش صحن حضرت الزهرا(ع)، گنبدخانه امامین جوادین و سنگ فرش صحن صاحب الزمان از جمله این پروژه ها است که در اجرای همه این پروژه ها شاهد معماری ایرانی اسلامی هستیم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بافت فرش در استان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: توسعه بافت فرش در استان برای بقاع متبرکه در کشور عراق با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 140 کارگاه در خراسان جنوبی در زمینه تولید فرش برای عتبات عالیات فعال است که هفت هزار نفر به صورت پاره وقت در این کارگاه ها فعالیت دارند.

محمدی، احیای فرهنگ فرش بافی در استان، ترویج فرهنگ بخشش و ایثار، ایجاد فضای اشتغال در استان و کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه را از جمله مزایا و اهداف تولید فرش برای بقاع متبرکه دانست.

وی خاطر نشان کرد: مردم خراسان جنوبی تاکنون 600 مترمربع فرش برای عتبات عالیات تولید کرده اند و یک هزار و 380 مترمربع نیز درحال تولید است.

محمدی با بیان اینکه برای احداث صحن حضرت فاطمه الزهرا(س)400 هزار مترمربع سنگ مورد نیاز است، گفت: از این میزان 100 مترمربع را خراسان جنوبی تقبل کرده که هزینه آن 25 میلیارد تومان است و پیش بینی می شود ظرف دو سال آینده این میزان سنگ تامین شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته مردم استان سه میلیارد تومان به بازسازی عتبات و عالیات کمک کردند و در سال جاری نیز برای این استان چهار میلیارد تومان تعهد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.