معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افتتاح و راه‌اندازی مراکز ملی مشاوره و ازدواج با شرایط دریافت مجوز، تاهل و علاقه‌مندی مدیران مسئول در هفته ملی ازدواج خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،‌محمود گلزاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حوزه‌های ازدواج و خانواده نیازمند استفاده‌های بسیار از خدمات مشاوران و روانشناسان هستیم گفت: شرایط کنونی ازدواج در جامعه ما رضایت بخش نیست. انگیزه ازدواج در بخشی از جوانان بسیار کم و باعث بالا رفتن سن ازدواج در جامعه شده که در این امر عوامل معیشتی و فرهنگی بسیار تاثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در همسریابی و انتخاب همسر همچنان مشکلات جدی وجود دارد افزود: روش‌های سنتی ازدواج در عین مناسب بودن به دلیل دخالت موثر و بسیار خانواده،‌ دیگر کفایت نمی‌کند. گسترش شهرنشینی و ناآشنا بودن افراد با یکدیگر و پیوندهای ضعیف خانوادگی منجر به عملکرد ضعیف خانواده در این امر شده است.

گلزاری با بیان اهمیت بسیار مشاوره‌های قبل از ازدواج بیان داشت: وجود خانواده‌های گسسته آشفته در جامعه، افزایش طلاق بیانگر آن است که از نظرات مشاوران و روانشناسان در حوزه ازدواج و خانواده استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: ازدواج همچون یک مثلث است که در  یک رأس آن دختر و پسر،‌در رأس دیگر خانواده و رأس سوم آن مشاوران آگاه و کارآزموده هستند و روانشناس و مشاور کسی است که از انتخاب شتابزده و نا به هنگام خانواده و دختر و پسر جلوگیری می‌کند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از کارهای مهم مراکز مشاوره ساماندهی آموزش‌های جنسی پس از ازدواج است افزود: آموزش‌های قبل از ازدواج، پس از ازدواج و آموزش به پدران و مادران همسران جوان در مراکز مشاوره پیگیری ودنبال خواهد شد.

گلزاری با اشاره و تاکید به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی افزود: از این پس افراد دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی که متاهل و علاقمند نیز هستند می‌توانند پس از کسب مراحل کوتاه به نشان سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان به صورت تخصصی در امر مشاوره ازدواج و خانواده فعالیت کنند.

به گفته گلزاری این مراکز که در ابتدا 11 مرکز در تهران و سایر مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود؛ در هفته ملی ازدواج 4مهر ماه افتتاح خواهد شد.

گلزاري با اشاره به مجوز 350 مركز مشاوره گفت : 150 مركز مشاوره مجوز فعاليت خود را از سازمان نظام روانشناسي دريافت نكردند ولي ما تلاش خود را براي راهندازي و فعاليت 500 مركز خواهيم كرد .

وی با بيان اينكه  مراکز مشاوره علاقمند و دارای شرایط ارائه مشاوره ازدواج باید در زمینه بسته مشخص مشاوره ازدواج دوره ببینند و متعهد به اجرای سند مشاوره ازدواج باشند تصريح كرد : نظارت تخصصی بر عملکرد مراکز مشاوره ازدواج به عهده سازمان نظام روانشناسی است و وزارت ورزش و جوانان از این مراکز از طریق توانمندسازی آنها و حمایت مالی در صورت تخصیص منابع پشتیبانی می‌کند.

وی به تدوین سند ملی ازدواج اشاره و بیان کرد: با همفکری همه روانشناسان و مشاوران ازدواج در نشست دو روزه‌ای پس از ماه مبارک رمضان آراء مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سند ملی ازدواج و خانواده تدوین می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه این مراکز مورد اعتماد ماست خاطرنشان کرد: به مردم اعلام می‌شود که این مراکز مورد اعتماد وتایید ماست همچنین اسم این مراکز از طریق سایت وزارت ورزش و جوانان قابل مشاهده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مراکز ، مشاوره ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار