اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد کسانی که فلسطینی‌ها را مسئول جنگ در غزه می‌دانند در واقع همان افرادی هستند که با اسرائیل هماهنگ هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد کسانی که فلسطینی‌ها را مسئول جنگ در غزه می‌دانند در واقع همان افرادی هستند که با اسرائیل هماهنگ بوده و در جهت خدمت به اسرائیل اظهار نظر می‌کنند.

اسامه حمدان در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی، درباره اینکه آیا حماس تلاش‌های مصر برای میانجیگری برای آتش بس را رد کرده است اعلام داشت تاکنون هیچگونه میانجیگری صورت نگرفته است.

وی درباره اینکه آیا کشورهای دیگر نیز  برای آتش بس تلاش کرده‌اند یا خیر گفت: کشورهایی مانند قطر و ترکیه در این خصوص تلاش خود را کرده‌اند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تماس‌هایی گرفته است. موضع ما مشخص است و ما آغازگر این جنگ نبوده‌ایم بلکه جنگ را رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

حماس از هر گونه تلاش برای متوقف کردن این جنگ استقبال و با آن همکاری خواهد کرد، اما در هر گونه تلاش  در این خصوص باید خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین در نظر گرفته شود. 

اسامه حمدان در پایان افزود: همه می‌دانند که اسرائیل آتش بس قبلی را نقض کرد و به ملت فلسطین حمله کرد و آنچه مقاومت انجام داده و انجام می‌دهد دفاع از ملت و دفاع از خویشتن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار