هیئت امنای پژوهشگاه سازمان "میراث فرهنگی" با موافقت وزارت علوم تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ جلیل گلشن رئیس سابق پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در مراسم معارفه‌ رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی گفت: در مدت ده ماهی که در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت بودم مشکلات و نابسامانی‌های بسیاری در این بخش وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون آرامش و سکون حاکم شده است.
 
وی افزود: با تلاش‌های طولانی که در مدت پنج ماه صورت گرفت سرانجام وزارت علوم با تشکیل هیئت امنای پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی موافقت کرد، با اتفاق این امر بسیاری از مشکلات اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه برطرف می‌شود.
 
گلشن تصریح کرد: امتیاز بندی که وزارت علوم از موسسات آموزشی و پژوهشی دارد به پژوهش‌های سازمان میراث فرهنگی امتیاز D را داده در حقیقت از آخر دوم شدیم. امیدواریم امسال بتوانیم با جذب هیئت علمی این امتیاز را بالا ببریم.
 
رئیس سابق پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: در پژوهشگاه با کمبود فضا روبرو بودیم تمامی اسناد باستان‌شناسی از سال 1300 در مرکز اسناد نگهداری می‌شود برای استفاده‌ی محققین از این اسناد نیازمند فضای بیشتری هستیم.
 
وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های خوبی که در مدت ریاستم در سازمان اتفاق افتاد امضای تفاهم نامه با موسسه‌ی فرهنگی اکو بوده تا بتوانیم از این طریق همکاری‌های خوبی با کشورهای همسایه در زمینه‌ی باستان شناسی، مردم‌شناسی و ... داشته باشیم.
 
گلشن تصریح کرد: در سال 92 حدود 13 عنوان کتاب در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی چاپ شد.

رئیس سابق پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در پژوهشگاه داشتیم در ارتباط با پژوهشکده‌ی حفاظت و مرمت بود که در پی انتقال آن به شیراز باعث شد بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات آن آسیب ببیند که خوشبختانه تعدادی از آنها تعمیر شده است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با دو مشکل اساسی روبرو بوده یکی از مشکلات آن کمبود فضا و دومین مشکل آن کمبود اعتبار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار