کارشناس فوتبال گفت: برای جوان گرایی در تیم‌ها بهتر است از بازیکنان تیم‌های امید استفاده شود اما یک تیم نمی‌تواند تمام بازیکنان پایه‌ای و زیرساخت‌های خود را از دست بدهد.

کاظم محمودی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: امسال سهمیه بزرگسالان از بیست و یک نفر به هجده نفر رسیده و تیم‌ها مجبور هستند از بازیکنان جوان بیشتری استفاده کنند.

وی افزود: هر باشگاهی آکادمی خاص خود را دارد اما معمولا طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که از بازیکنان پایه هم استفاده شود. تیم‌ها اگر بخواهند همه بزرگسالان را کنار بگذارند و فقط از بازیکنان جوان استفاده کنند منطقی نیست و باید راهکار بهتری برای جوان گرایی در تیم‌ها استفاده کنند.

کارشناس فوتبال در ادامه اذعان داشت: یکی از بهترین راهکارها برای جوان گرایی استفاده از بازیکنان تیم‌های امید است؛ باشگاه‌ها می‌توانند از سه یا چهار بازیکن امید در لیگ برتر استفاده کنند و از این راه هم می‌توان این بازیکنان جوان را به تیم تزریق کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود سال‌های هفتاد و سه تا هفتاد و پنج تیم‌ها از چهار یا پنج بازیکن از تیم امید استفاده می‌کردند و تاثیر بسیار مثبتی در تیم‌ها و حتی پیشرفت بازیکنان داشت ولی در حال حاضر کمتر از این راه استفاده می‌شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار