مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دیوار 60 باغ که با تغییر کاربری زمین های کشاورزی ایجاد شده بود در روستای ینگه قلعه در ضلع شرقی بجنورد فرو ریخت

عبدالحسین ناموردر گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: افرادی به صورت غیرمجاز اقدام به تفکیک، حصارکشی و ساخت خانه باغ در زمین های کشاورزی این روستا کرده بودند که با حکم قضایی نسبت به تخریب دیوار پیرامونی این خانه باغها اقدام شد.

وی افزود: بنا بر قانون تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت خانه باغ و دیوارکشی آن ممنوع است و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: در سال 92، 182 پرونده شامل ساخت خانه باغ در سطح روستاهای حاشیه شهرهای استان و مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای منطقه شناسایی و نسبت به آن اعلام جرم شده که با صدور حکم قضایی، نسبت به تخریب آن اقدام می شود.

نامور گفت: از ابتدای سال 93 نیز 19 پرونده مربوط به ساخت خانه باغ در استان شناسایی و نسبت به آن اعلام جرم شده که هم اکنون در دست بررسی است.

وی با اشاره به تخریب دیوار باغها در روستای ینگه قلعه بجنورد گفت: این اقدام موجب شادمانی اهالی روستا و کشاورزان شده و بسیاری از موانع رفت و آمد و نیز فعالیت زراعی آنان را برطرف کرده است.

نامور بیشترین مشکل ساخت خانه باغ در بجنورد را مربوط به روستاهای ینگه قلعه، چهار خروار، دره حمزانلو و بازخانه، نوده و گلی عنوان کرد که پرونده آن در محاکم قضایی طرح شده و با دستور و هماهنگی دستگاه قضایی حکم صادر و اجرا خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی از تمامی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی خواست بدون گرفتن مجوز لازم نسبت به تغییر کاربری اراضی اقدام نکنند.

وی در خصوص دیوارکشی نیز گفت: در مناطقی که عرف است به منظور حفاظت اطراف زمین های کشاورزی دیوار ایجاد می کنند به ارتفاع 80 سانتی متر مجوز داده می شود و اگر بیش از این ارتفاع مورد نیاز باشد باید فنس کشی شود/س.

برچسب ها: تخریب ، دیوار ، باغ ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.