کشکولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هزار نفتکش جدید به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود/ واگذاری نفتکش‌ها از دو هفته آینده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از واگذاری نفتکش‌ها از دو هفته آینده خبر داد و گفت: هزار نفتکش جدید مجهز به سیستم‌های روز اروپا به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.

مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با امکانات حمل و نقل اظهار داشت: هم اکنون 12 هزار نفتکش جاده پیما ارائه خدمات می دهند و به دلیل اینکه در چندسال گذشته ناوگان نوسازی نشده بود و در این زمینه کمبود داشتیم خوشبختانه هزار نفتکش با آخرین مدل استانداردهای روز به ناوگان اضافه خواهد شد.

نکته مهم این است که این نفتکش‌ها مجهز به سیستم های روز اروپاست؛ از جمله سیستم های کنترل سرعت در جاده‌های کوهستانی، به طوری که مصرفش 30 لیتر در 100 کیلومتر است و به نسبت کامیون‌هایی که 45 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند، خود می تواند صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد کند.

وی از واگذاری نفتکش از دو هفته آینده خبر داد و گفت: متقاضیان در این زمینه شناسایی شدند و کمیته واگذاری تشکیل شده و در واقع این کار دو هفته آینده شروع می شود.

* احداث 310 جایگاه تک تلمبه‌ای کوچک در کلانشهرها و شهرهای بزرگ

کشکولی افزود: مجاری عرضه در پایان مردادماه حدود 3 هزار و 400 جایگاه بود. امسال 310 جایگاه در دست احداث است و اولویت اصلی این شرکت احداث جایگاه‌های تک تلمبه‌ای و کوچک در کلانشهرها و شهرهای بزرگ است و خوشبختانه ما کمبودی در هیچ یک از نقاط کشور بجز در کلانشهر‌ها و شهرهای بزرگ نداریم.

وی تصریح کرد: این موضع هم نیز به دلیل گرانی زمین و تراکم جمعیت است که مقداری شاهد صف هستیم و در بقیه نقاط کشور مشکل نداریم. در حال حاضر سیاست شرکت پخش احداث جایگاه‌های تک تلمبه ای است و در این راستا از طریق شهرداری و زمین شهری پیگیری می کنیم تا بتوانیم با شرایط مناسب زمین را در اختیار متقاضی بخش خصوصی قرار دهیم تا جایگاه ساخته شود. خود شهرداری نیز می تواند جایگاه تک تلمبه‌ای بسازد.
 
* احداث 100 جایگاه جدید سی ان جی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در زمینه سی ان جی افزود: تا پایان سال 92 حدود 1970 جایگاه داشتیم که امسال 169 جایگاه به تعداد آنها اضافه شده است و از اول سال تا به امروز 52 جایگاه دیگر راه‌اندازی کردیم و تعداد جایگاه‌ها به 2220 رسیده است و تا پایان سال بناست که تعداد 100 جایگاه سی ان جی جدید نیز احداث شود.

وی در خصوص اقدامات زیست محیطی گفت: شرکت پخش در سه زمینه برنامه اصلی خود را دنبال می کند. هم اکنون مصرف سی ان جی 21 میلیون مترمکعب در روز است و پیش بینی می شود تا پایان سال 22 میلیون لیتر برسد. مصرف بنزین یورو روزانه 14 میلیون لیتر است که در تهران، البرز و اراک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین 6 میلیون نفت‌گاز یورو در تهران، کرج، خراسان رضوی و اراک توزیع می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار