سيستم‌های پيشرفته امنيت بيومتريک رفتاری قادرند افراد را از روی راه رفتن‌شان شناسايی کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ ارتقای فانتزی امنیت خانه‌ها به زودی صورت می گیرد و همین روز هاست که دسته کلید ها به موزه بروند.

دوربین‌های مداربسته شناساگر چهره تا یک دهه دیگر همه جا را فرا خواهد گرفت. کارشناسان می‌گویند ساخت چنین تجهیزاتی احتمالا 23 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

قرار است این فناوری در ابتدا توسط دولت‌ها و برای تصدیق پاسپورت‌ها و ورود و خروج افراد امنیتی استفاده شود. این فناوری پیش از این نیز به سمت مسیر اصلی خود هدایت شده است و هم اکنون ده‌ها نوع ابزار امنیتی در جهان با قیمت‌های منطقی در اختیار عموم قرار دارد.

 در سیستم‌های بیومتریک از دو نوع ویژگی مختلف افراد جهت شناسایی استفاده می‌شود:
پارامترهای فیزیولوژیکی که اساس آن، اندازه گیری و آنالیز مشخصه‌های ثابت یک شخص می‌باشد. مانند: شناسایی از روی شبکیه چشم، اثر انگشت و ...
 و پارامترهای رفتاری که رفتار انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد. مانند: شناسایی از روی شدت ضربه شخص بر روی کیبورد، نمودار حرارتی چهره و ...

هم اکنون سیستم‌های امنیت بیومتریکی طراحی شده‌اند که قادرند افراد را از روی راه رفتنشان شناسایی کنند. این سیستم‌ها کاربرد امنیتی در مکان‌های عمومی خواهند داشت.

سباستین مارسل، پژوهشگر سیستم‌های بیومتریک می‌گوید: سیستم‌های بیومتریک، که موثرترین راه برای تشخیص هویت است، بالقوه آسب پذیرند. بنابراین برای درک علت آسیب پذیری آنها هنوز تلاش بسیاری باید صورت گیرد.

به همین جهت این فناوری به سوی استفاده از پارامتر های رفتاری و حتی ژنتیکی در حال پیشرفت است.

شرکت اپل در گوشی‌های تلفن همراه خود از سیستم شناسایی اثر انگشت استفاده کرده است. شرکت اس ای سی نیز دربازکن‌های تصویری خود را با قابلیت تشخیص چهره و اثر انگشت سال گذشته وارد بازار کرد. در بسیاری از مکان‌های امنیتی از سیستم‌های تشخیص هویت از عنبیه چشم استفاده می‌شود و این نو آوری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار