استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هفت میلیارد و 200 میلیون ریال برای توسعه و عمران روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

قاسم سلیمانی در نشست بررسی مشکلات روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن، افزود: از این مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تأمین آب آشامیدنی، 700 میلیون ریال برای بهبود راه ها، سه میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز و یک میلیارد ریال به دهیاری روستای شیخ شبان اختصاص یافته است .

وی اجرای آب رسانی به زمین های کشاورزی روستاهای شیخ شبان، لارک و حیدری را نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت ویژه از طریق ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

سلیمانی با اشاره به بروز برخی مشکلات برای مردم روستای شیخ شبان به علت واقع شدن در محدوده منطقه حفاظت شده شیدا، تصریح کرد: پیشنهاد اصلاح مرز جغرافیایی این محدوده به اداره کل حفاظت محیط زیست کشور ارسال می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از فعالیت 400 استاد خاتم کار در روستای شیخ شبان، به عنوان یک فرصت مناسب برای رونق اقتصادی این روستا یاد کرد و افزود: این روستا مصوبه کشوری برای اجرای خوشه صنعتی خاتم را دریافت کرده است.

وی اظهار داشت: بایستی با تشکیل تعاونی و احداث یک کارگاه ویژه خاتم کاری در روستای شیخ شبان، سود حاصل از تولید این صنعت دستی به جیب خاتم کاران این روستا برود.

روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن، قطب صنعت خاتم کاری در استان چهارمحال و بختیاری است و در فاصله حدود 35 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.