به منظور سهولت در اعلام نظر نمایندگان صورت می‌گیرد

شمارش معکوس شش ثانیه‌ای برای ثبت‌نام درخواست تذکر نمایندگان

برای ثبت نام نمایندگانی که درخواست ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای و اخطار قانون اساسی دارند، سامانه جدیدی در مجلس طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اخطار و تذکر طبق آیین نامه داخلی مجلس از حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.  
 
نمایندگان در جریان جلسات علنی می‌توانند موضوعاتی که مخالف قانون اساسی باشد را در قالب اخطار قانون اساسی به هیئت‌رئیسه اعلام و اگر تخلفی در هیئت‌رئیسه مجلس مشاهده شود در قالب تذکر آیین‌نامه‌ای اعلام کنند.  
 
اما همواره نحوه وقت دادن به نمایندگان به منظور ارائه اخطار و تذکر از نکات چالشی بین نمایندگان و هیئت‌رئیسه بود به طوری که نمایندگان معتقد بودند وقت کافی برای ارائه تذکرات به آن‌ها داده نمی‌شود.  
 
اما در جلسه علنی امروز علیرضا منادی سپیدان که عضو هیئت‌رئیسه مجلس که مسئول تقسیم وقت بین نمایندگان برای ارائه تذکر و اخطار است، خطاب به نمایندگان گفت: صفحات مانیتور عوض شده است در صفحه جدید شش ثانیه شمارش معکوس وجود دارد که پس از اتمام این شمارش معکوس فرآیند ثبت نام آغاز خواهد شد و نمایندگان می‌توانند برای تذکر و اخطار قانون اساسی ثبت نام کنند.  
 
وی افزود: هم چنین اصول قانون اساسی که 177 اصل است و مواد آیین نامه که 236 ماده است در این صفحه دیده شده و نمایندگان می‌توانند هر اصل و ماده‌ای که مد نظر بود شماره آن را در این صفحه وارد کنند.  
 
بنابراین امیدواریم با رونمایی از این صفحه جدید نمایندگان بتوانند به نحو احسن نظرات خود را ارائه کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وکلا ، ملت ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار