رییس دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هم اینک 250 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان وجود دارد، گفت: زمینه آزادسازی 150 نفر از این زندانیان با کمک های مردمی، ستاد دیه مرکز و بانک های عامل تا پایان امسال فراهم می شود.

 
علی جمادی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: برای آزادسازی تمام زندانیان جرایم غیرعمد در این استان به اعتباری افزون بر 51 میلیارد ریال نیاز است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد را محکومان مالی و مهریه تشکیل می دهند، اظهار کرد: تعداد پرونده های ورودی به ستاد دیه استان در سال 92 حدود 290 فقره و تعداد زندانیان آزادشده در این سال 240 نفر بوده است.
جمادی میزان بدهی تعداد زندانیان آزاد شده جرایم غیرعمد در سال گذشته را 22 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 15 میلیارد و 430 میلیون تومان نیز گذشت از شکات برای مددجویان از سوی ستاد دیه استان دریافت شد.
وی اعتبار هزینه شده برای آزادی این مددجویان را شش میلیارد و 570 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان سه میلیاردو 460 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض از محل کمک های خیران استان و خارج از استان و کمک های دولتی تامین شده است .
جمادی ابراز داشت: سه میلیاردو 110 میلیون تومان نیز وام قرض الحسنه از محل منابع داخلی ستاد دیه استان و کشور، صندوق تامین خسارت های بدنی و منابع قرض الحسنه بانک تجارت استان تامین و پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه توجه نکردن به مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی که افراد به دلیل آن وارد زندان می شوند، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در کهگیلویه وبویراحمد را بدهکاران دیه تصادفات رانندگی تشکیل می دهد که به دلیل نداشتن بیمه نامه و گواهینامه محکوم و روانه زندان شده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.