یک قلاده توله گرگ به دلیل عدم توانایی در شکاروزیست در طبیعت به باغ وحش مجتمع گردشگری باری تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، مهران نظری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس گفت: یک توله گرگ توسط یکی از دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست سلماس تحویل گردیده بودو به علت نابالغ بودن و عدم توانایی در شکار و زیست در طبیعت، برای استفاده بهینه به باغ وحش مجتمع گردشگری باری تحویل داده شد.

نظری گفت: گرگ بزرگترین سگ سان وحشی است. گرگ از اجداد سگ اهلی است و شباهت زیادی به سگ های گرگی دارد با این تفاوت که چشمان گرگ ها مورب وموهای بلندی در قسمت پشت گونه های صورت، سر پهن تر ،گردنی کلفت تر و کوتاه تر و گوش های کوتاه تری دارند. نوک گوش ها برخلاف گوش سگ تیز نیست و آنها را سیخ نگه می دارد. دم بقدری افتاده و صاف است، مانند سگ آن را به صورت نیم دایره یابه سمت بالا نگه نمی دارد. رنگ بدن تقریبا" یکنواخت است. در ایران رنگ گرگ ها معمولا" خاکستری با سایه ای سیاه رنگ است، ولی گرگ هایی به رنگ زرد در بعضی از مناطق مشاهده می گردد. توله گرگ ها اغلب سیاه رنگند و با بالا رفتن سن رنگ آنها تغییر می کند.

وی افزود: جنس ماده از 2 سالگی و جنس نر از 3 سالگی قابلیت جفت گیری دارند. فصل جفت گیری در این گونه در زمستان تا اوایل بهار است و پس از گذشت حدود 60 روز در هر دوره بارداری بین 5-3 توله به دنیا می آورد، توله ها در هنگام تولد فقط حدود 450 گرم وزن دارند. غذایی آنها را پستانداران کوچک، آهو، گوزن و پرندگانی مانند کبک، بلدرچین و مرغ شامل می شود. زیستگاه گرگ هامناطق نیمه خشک، جنگل ها و دشت ها است./س

برچسب ها: گرگ ، شکار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.