معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سه ماهه اول سالجاری 270 هزار تن انواع سنگ تزئینی نظیر مرمر، مرمریت، تراورتن و گرانیت از نقاط مختلف استان استخراج شده است.

اکبر طاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اعلام این خبر افزود: این میزان سنگ تزئینی استخراج شده از معادن استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی استان آذربایجان غربی را یکی از مناطق مستعد کشور از لحاظ وجود انواع معادن سنگ های تزئینی عنوان کرد و اظهار داشت: اکثر این معادن با توجه به بکارگیری روش های نوین استخراج و فناوری های مدرن در فرآیند اکتشاف این نوع مواد معدنی قابلیت صادراتی را دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرمر بیشترین سنگ صادراتی از استان محسوب می شود به طوریکه 80 درصد از سنگ های مرمر استخراج شده از معادن استان به کشورهای مختلف صادر می شود.

طاهری عدم توسعه صنعت فراوری و خروج انواع سنگ تزئینی به صورت خام از استان را مهم ترین مشکل بخش معدن استان اعلام کرد و گفت: طی توافقات صورت گرفته با دستگاه های اجرایی مقرر شده مجوز احداث واحدهای فراوری در سر معادن استان صادر شود.

وی یادآورشد: در حال حاضر مجوز احداث بزرگترین کارخانه سنگ بری استان آذربایجان غربی در شهرستان تکاب صادر شده و احداث واحدهای فراوری و برش سنگ در شهرستان های خوی و قره ضیا الدین آغاز شده است که تا پایان سالجاری تعدادی از این واحدها به مرحله بهره برداری خواهد رسید/س.

برچسب ها: استخراج ، معادن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.