رئیس جمهور آمریکا، شامگاه دوشنبه از پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در غزه استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد موجب برقراری آرامش شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، شامگاه دوشنبه از پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد موجب برقراری آرامش شود.

اوباما اعلام کرد " این پیشنهاد مصر موجب دلگرمی ما برای رسیدن به این هدف شده است که امیدوارم برقراری آرامش را امکان پذیر سازد ".

اوباما همچنین گفت اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات غیر قابل بخشش دفاع کند اما رئیس جمهور آمریکا کشته شدن غیر نظامیان فلسطینی را نیز  یک فاجعه توصیف کرد.

اوباما گفت " هیچ کشوری نمی تواند بپذیرد که راکت هایی به طور کورکورانه بر سر غیر نظامیان شلیک شود. ما به طور کاملا شفاف اعلام کرده ایم اسرائیل حق دارد از خود در برابر آنچه که من آن را حملات غیر قابل بخش جنبش حماس تلقی می کنم، دفاع کند ".

 اوباما همچنین اعلام کرد " در عین حال (...) کشته و زخمی شدن غیر نظامیان فلسطینی فاجعه ای است و برای همین ما  بر محافظت از غیر نظامیان هر طرف و در هر کجای جهان که باشند، تاکید کردیم ". 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار