اگر خلافتی حقیقی وجود داشته باشد ،‌ "ابوبکر بغدادی " با سابقه تروریستی نمی تواند چنین خلیفه ای باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الجزیره ؛‌ ابوبکر بغدادی با ادعای خلافت در عراق عنوان کرده است که وی جایگزین خلفای قدیمی در جهان عرب بوده و وظیفه حکمرانی بر مسلمانان دنیا را دارد  . تحت رهبری بسیاری از دانشمندان و روشنفکران جهان عرب و اسلام ابعاد گسترده ای از این دین توسعه و پیشرفت کرد ؛ از معماری های زیبا گرفته تا پیشرفت علم و ادب و هنر اسلامی . 

به تازگی مقاله ای در نشریه اکونومیست منتشر گردید که در آن نوشته شده بود : اعراب به سمتی کشیده شده اند که در حال به عقب راندن تمدن خود شده اند . وقتی افراط گرایان در جامعه یا مذهبی به قدرت رسیده و حکومت های آنها در برابر این قدرت گیری سکوت کنند , چنین اتفاقی روی میدهد . 

در ادامه این مقاله آمده است : بسیاری از کشورهای عربی در حالی نخبگان دینی خود را به طور تدریجی از صحنه سیاست محو کردند که چالش های داخلی و بین المللی آنها بدون راهنمایی و هدایت آنان غیرممکن بود . 

کودتاهای نظامی طی 50 سال گذشته در جهان عرب بسیار بیشتر از قرون پیش در این کشورها شده است . در این دوره تلاش هایی ناچیز برای ملی گرایی و انتشار و تقویت اسلام حقیقی در این کشورها انجام گرفت و پادشاهان و ژنرال های نظامی دنیای عرب سیاست یا تصمیمی برای تقویت روحیه اتحاد قومی و مذهبی نداشتند . تمامی این شرایط در حالی است که وقایع بین المللی و به خصوص در خاورمیانه با همان قوت سابق و حتی بیشتر ادامه داشت . 

شبه خلافتی که اکنون " ابوبکر بغدادی " با عنوان دولت اسلامی عراق و شام ادعای آن را دارد سابقا عنوان  " دولت اسلامی عراق و شرق مدیترانه " را یدک می کشید . عنوانی که توسط یک گروهک با رسوم و اخلاقیات وحشیانه در یکی از روستاهای دورافتاده عراق برای خود انتخاب شده بود . 

بغدادی ظاهرا مدعی شده که دارای مدرک دکترا در رشته آموزش و پرورش ازدانشگاه بغداد می باشد , مردی که سالهاست کمر به انتقام از مردم مظلوم مسلمان و بخصوص شیعه گرفته است و اخیرا اقدامات وحشیانه خود را علنی و با شدت بیشتری انجام می دهد . 

الجزیره همچنین نوشت : این خلیفه توهمی خواسته یا ناخواسته در خدمت منافع اصلی ترین دشمنان اسلام و همچنین اعراب یعنی آمریکا , اسرائیل وانگلیس قرار گرفته است . داشتن یک صندلی در عراق و نشستن بر روی آن دلیل بر برخورداری از خلافت نیست . بغدادی باید بداند عراق بسیار بزرگتر از آن است که وی بتواند با تصاحب یک صندلی بر آن خلافت کند . 

این خلیفه خودخوانده موجودی دست نشانده و اجیرشده توسط بازیگران خارجی در منطقه خاورمیانه است , بازیگرانی که بازی آنها در منطقه بسیار خطرناک بوده و عواقب شدیدتر و خطرناک تری دارد . آیا این خلیفه نوظهور قدرت رویارویی با حکومت عربستان یا حکام دیگر کشورهای اسلامی منطقه را دارد ؟

"ابوبکر بغدادی" در ترسیم نقش تهاجم فرهنگی غرب به دنیای اعراب نمونه بسیار روشنی است ؛ جوانی آرمان گرا با اهداف پوچ و راهکارهای غیرمنطقی . جهالت و نادانی دستاورد اصلی هجوم فرهنگ غرب به دنیای آنهاست . 

طی قرون 19 و 20 جنگ های استعماری در الجزایر , سرزمین های اشغالی , عراق , سوریه , افغانستان و پاکستان موجب قلع و قمع و تفرقه در میان مسلمانان گردید و نژادپرستی و اسلام ستیزی هنوز هم در غرب به وضوح دیده می شود . در حالی که رسانه های غربی قتل هزاران شهروند در کشورهای عربی را توسط اورانیوم رقیق شده آمریکا و اسرائیل نادیده می گیرند تا جزئی ترین موارد اسلام ستیزی و عرب گریزی پیش می روند . 

در انتهای این مقاله آمده است : پیروان بغدادی انسان هایی از قبایلی هستند که سالها توسط جنگنده های آمریکایی بمباران شده اند و به نوعی خود را قربانی تلقی می کنند . آنها انتقام این حملات را از مسلمانان می گیرند چرا که بر اساس تهاجم فرهنگی و آموزه های نادرست اسلام به آنان " دین جنگ " شناسانده شده است . 

هیجان بخش دیگری از توجیه این افراد برای کشتن و قتل عام مردم بی گناه , زنان و کودکان است . مضحکانه و ابلهانه است که کسی تصور یا باور کند که ادعای خلافت تروریستی " ابوبکر بغدادی " همان منجی وعده داده شده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: بغدادی ، تروریست ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۲ ۲۷ تير ۱۳۹۳
خدا لعنت کند این تروریست جانی و نادان را بحق این روزهای عزیز
و در این روزهای عزیز همه ما دعا کنیم خداوند متعال در ظهور آقا و سرورمان تعجیل نماید تا مسلمانان ریز یک پرچم طعم عدالت را بچشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۳
این ابلیس پست ابوبکر البغدادی دست نشانده فقط اسرائیل است
آخرین اخبار