منابع خبری از کناره گیری وزیر امورخارجه انگلیس از کابینه دولت این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند: "ویلیام هیگ" استعفای خود را از پست وزیر امورخارجه انگلیس ابراز داشت.

"هیگ" با اعلام این خبر، گفت: در دوره بعدی انتخابات پارلمان انگلیس نامزد نخواهم شد.

"فیلیپ هاموند" که در حال حاضر وزارت دفاع انگلیس را بر عهده دارد، جانشین هیگ خواهد شد.

با آنکه ویلیام هیگ از مسئولیت هدایت وزارت امورخارجه انگلیس استعفا می کند همچنان در مقام رئیس مجلس عوام انگلیس در دولت باقی خواهد ماند. 

در فضای سیاسی انگلیس، رویدادها به سرعت رخ می دهد به طوری که ویلیام هیگ در یک ساعت با دیپلماتهای خارجی دیدار می کند و یک ساعت بعد از پایان یافتن حیات حرفه ای او در این منصب وزارت امورخارجه سخن گفته می شود. 

ویلیام هیگ با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام خبر استعفای خود و تشریح علت این مسئله اعلام کرد در دولت باید بین تجربه از یک سو و نیاز به احیا ، توازن برقرار شود. کامرون با انتشار بیانیه ای به این درخواست هیگ پاسخ گفت و تاکید کرد وی یکی از شاخص ترین چراغهای حزب محافظه کار برای یک نسل بوده است.

هیگ برای اولین بار در سال 1977 در کانون توجه ها قرار گرفت و آن زمانی بود که در نقش یک فعال نوجوان در نشست حزب محافظه کار با حضور مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین شرکت کرد. وی بعدها از اعضای مجلس عوام انگلیس و دولت شد و بعدها رهبر حزب محافظه  کار شد. البته تلاشهای او برای مدرنیزه کردن حزب محافظه کار کاملا موفقیت آمیز نبود و پس از شکست سنگین در انتخابات سال دو هزار و یک، از رهبری حزب محافظه کار استعفا کرد. 

به ندرت سیاستمداران پس از شکست سیاسی بار دیگر به دنیای سیاست بازمی گردند اما ویلیام هیگ بار دیگر به خط مقدم دنیای سیاست بازگشت طوری که  در سال دو هزار و ده، در دولت ائتلافی انگلیس ، وزیر امورخارجه شد. وی در این دوران مسئولیتش با مسائل مختلف ازقبیل لیبی، سوریه، اوکراین و اروپا درگیر بود. بخشی از کارهای هیگ که بی تردید به آن افتخار خواهد کرد تلاشهایی خواهد بود که به همراه آنجلینا جولی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای مقابله با خشونتهای جنسی در جهان انجام داده است. 

باآنکه هیگ از مسئولیت وزارت امورخارجه کناره گیری می کند، او برای یک سال دیگر و تا زمان انتخابات، در دولت انگلیس نقش سیاسی خواهد داشت تا محافظه کاران را هدایت کند و به انتخابات سراسری سال آینده برساند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: هیگ ، وزارت ، خارجه ، انگلیس ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار