مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک ششم آیات قرآن معادل یک هزار آیه شریفه، بیانگر اهمیت منابع طبیعی است گفت: در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) به صیانت و بهره‌ برداری صحیح از منابع طبیعی به‌عنوان نعمت‌های الهی سفارش شده است.

حجت‌الاسلام سید ‌محمد حسینی، با بیان اینکه منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع جزء انفال محسوب می‌شوند، افزود: براساس آیات مبارک قرآن، انفال از آن خدا و رسول خدا است و در زمان غیبت امام زمان (عج) تصدی انفال با ولی فقیه است و هرگونه تصرف و تجاوز به منابع طبیعی از نظر مراجع تقلید حرام است و منوط به اجازه از حکومت اسلامی است .
وی، نقش روحانیون در فرهنگ‌ سازی حفاظت و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی را بسیار موثر دانست و گفت: سخنرانی طلاب و روحانیون حاضر در مساجد روستاهای استان چهارمحال و بختیاری در ایام ماه مبارک رمضان، پیرامون حفاظت و بهره ‌برداری صحیح از منابع طبیعی این استان، یکی از راهکارهای اساسی در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت است .
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: خداوند زمین را با تمام امکانات و نعمت‌ها در اختیار انسان که خلیفه خدا بر روی زمین است قرار داد تا از آن‌ها به طور صحیح و شایسته استفاده کند و بر اساس آیات قرآن کریم انسان در استفاده از این نعمت‌ها نباید اسراف کند .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: منابع طبیعی نعمت‌های الهی است که متعلق به همه نسل‌ های بشر است بنابراین باید به  ‌گونه ‌ای مورد استفاده قرار گیرند که برای نسل‌های آینده نیز حفظ شوند .
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری زمانی تأمین کننده 10 درصد آب کشور بوده است، تصریح کرد: این استان در حال حاضر با بحران کم ‌آبی مواجه است و بسیاری از روستاهای استان به ‌وسیله تانکر آبرسانی می‌شود و علت این امر علاوه بر تغییر اقلیم، از بین رفتن منابع طبیعی است .
وی گفت: پوشش گیاهی در جنگل ‌ها و مراتع نقش موثری در نفوذ آب‌های حاصل از بارندگی به داخل زمین و پرآب شدن چشمه‌ ها و قنات‌ها دارد و به دنبال آن خشکسالی و کمبود آب اتفاق نمی‌افتد بنابراین تمامی انسان‌ها در حفاظت از عرصه‌های طبیعی به عنوان نیاز آیندگان مسئول هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.