مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: توقع مجموعه بسیج دانشجویی از دولت و وزارت علوم ، سرلوحه قراردادن مطالبات رهبری در رویکردها و اقدامات است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ودود حیدری در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تشکیلاتی خط امام دانشگاه‌های تهران بزرگ، وضعیت حال حاضر دانشگاه‌های کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

حیدری با اعلام مدنظر قرار دادن مطالبات امام و رهبری توسط تشکل‌های دانشجویی به خصوص بسیج دانشجویی  گفت: حرکت بسیج دانشجویی در 20 سال گذشته همواره در مسیر آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و در تحق بخشی دانشگاه اسلامی بوده است و  ما این حرکت ها را تأثیرگذار میدانیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی، دوره‌های خط امام را یکی از همین تلاشهای مستمر بسیج دانشجویی در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و به تبع آن جامعه اسلامی دانست و افزود: در این دوره‌ها که با حضور دانشجویان در سراسر کشور برگزار می‌گردد، هدف اصلی شناساندن نگاه متعالی حضرت امام خمینی(ره) و آرمانها و اهداف نظام اسلامی به دانشجویان می‌باشد.

وی وضعیت موجود فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها را متناسب با شعار دانشگاه اسلامی ندانست و با اشاره به زحمات و تلاش‌های دولت و تشکلهای دانشجویی از پس از پیروزی انقلاب گفت: اگر آن فعالیت‌ها نبود، وضعیت دانشگاه‌های ما بسیار بدتر از این بود، اما با این حال هنوز هم وضعیت امروز سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها در شأن انقلاب اسلامی نیست. چرا که به عقیده حضرت امام(ره) دانشگاه مبدأ همه تحولات است، بنابراین مبدأ تحولات در کشوری اسلامی خود باید اسلامی باشد تا تأثیرگذار در جامعه باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه گفت: توقع مجموعه بسیج دانشجویی از دولت و وزارت علوم ، سرلوحه قراردادن مطالبات رهبری در رویکردها و اقدامات است.

 وی در پایان تأکید نمود: اگر خط مشی امام و رهبری  در دستور کار مجموعه آموزش عالی کشور قرار بگیرد میتوانیم امیدوار به حل مشکلات و معضلات موجود در دانشگاهها بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار