کارشناس فوتبال گفت: آلمان با شایستگی و توانایی که داشت توانست جام را از آن خود کند.

محمود کلهر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در بازی آلمان مقابل آرژانتین تیم ملی آلمان از مالکیت توپ و موقعیت گل بیشتری برخوردار بود و با نظم تیمی خاصی پیش رفت و به نسبت آرژانتین از برتری بیشتری برخوردار بود.

وی ادامه داد: از عوامل مهم در موقعیت تیم ملی آلمان حضور بازیکنانی همچون اوزیل، مولر، جان اشنایگر و نویر که بهترین دروازه‌بان شناخته شد می‌باشد.

تیم ملی آلمان بهترین و منظم‌ترین لیگ را در جهان دارد و همیشه در بازیهای جام جهانی جز چهار تیم برتر جهان بوده است.

کلهر در خصوص شایستگی آلمان در جام جهانی 2014 و کسب مقام قهرمانی اذعان داشت: با درنظر گرفتن بازیهای خوبی که تیم ملی آلمان مقابل تیمهای برزیل و آرژانتین در جام جهانی و بازی مقابل اسپانیا در دور مقدماتی انجام داد صد در صد لیاقت قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل را داشت.

کارشناس فوتبال درباره استحقاق داشتن لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جام بیان کرد: لیونل مسی بهترین بایکن است زیرا اگر حضور نداشت تیم ملی آرژانتین حتی به مرحله یک چهرم نیز نمی‌رسید.

به نظرمن نیمار، مولر، کریم بنزما می‌توانستند به عنوان بهترین بازیکن جا معرفی شوند و حتی نویرکه بهترین دروازه‌بان شد، می‌توانست بهترین بازیکن نیز معرفی می‌گردد.

کلهر درباره ویژگیهای این جام نسبت به جامهای دیگر تصریح کرد:بازیهای در این جام از کیفیت بالایی برخوردار بودند و همه تیمهایی که در جام حضور پیدا کردند.

از تدارک و آماده‌سازی خوبی برخوردارند و از همه مهمتر نظم تیمی خاصی داشتند تاکتیکها و نکات آموزنده از لحاظ فنی و هم ازلحاظ اخلاقی یاد گرفتیم که می‌توانست تاثیر مثبتی بر جوانان و نوجوانان کشور ما نیز بگذارد. به طور مثال در بازی آلمان مقابل برزیل که آلمان توانست با هفت گل برزیل را شکست دهد اما با احترامی که به مردم برزیل و تیم ملی برزیل قائل بودند بخاطر پیروزی‌شان شادی نکردند و خیلی عادی زمین مسابقه را ترک کردند.

محمود کلهر در مورد توانایی آلمان که توانست جام را پس از هفت دوره از آمریکای جنوبی خارج کند، گفت: مسابقه جام جهانی است و تیمی که بهترین تدارکات وبهترین برنامه‌ریزی را داشته باشد می‌تواند جام را بدست بیاورد و همانطور که دید آلمان با یک برنامه دقیق و سازماندهی خوب و با شایستگی که داشت، توانست بازی‌های با کیفیتی را ارائه دهد و جام را از آن خود کند. همین طور آلمان پس از برزیل بیشترین جام را در بازی‌های جام جهانی بدست آورده است.

وی در مورد تعویض‌های تیم‌ها در بازی آلمان مقابل آرژانتین اذعان داشت: تعویض‌های در تیم متفاوت بود و با توجه به شرایط وتجربه‌ای که یواخیم لو در تعویض داشت، تعویض‌هایش اشتباه صورت گرفت و تعویض‌ها به نفع تیم آلمان شد، تیم آلمان نیز از این موقعیت‌ها بهره برد.

کارشناس فوتبال نظرش را در خصوص اینکه در این جام سوپراستار وجود نداشت، بیان کرد: در تیم برزیل وقتی نیمار ازتیم جدا شد چقدر تاثیر منفی بر تیم گذاشت و هم‌چنین مولر و شوآن اشنایگر چقدر تاثیرگذار بودند. نقش ستارگان در بازی‌ها کاملا مشهود است و حضورشان بی‌تاثیر نیست.

وی در مورد پدیده‌های این جام اظهار داشت: به نظر من رودریگز در تیم ملی کلمبیا و هم‌چنین تیم ملی کاستاریکا پدیده‌های این جام هستند.

محمود کلهر در پایان در خصوص بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل خاطرنشان کرد: جام جهانی یک رویداد ورزشی مهم است و افتخار هر تیمی است که در جام جهانی حضور پیدا کند. تیمی که در جام جهانی حضور پیدا می‌کند باید درس‌های خوبی از این بازی‌ها بگیرد وتجربه‌های بدست آمده را در آینده به کار بگیرد.

این جام جهانی نکات آموزنده بسیاری را به ما آموزش داد و حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل شور و نشاطی را در بین مردم کشورمان ایجاد کرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: آلمان ، قهرمانی ، کلهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار