مقیمی گفت: باید با اعتماد به پیمانکاران ظرفیت‌های ملی کشور را توسعه دهیم و نقدینگی موجود در جامعه را به سمت و سوی تولید مسکن و انبوه‌سازی هدایت کنیم.

احمدعلی مقیمی نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: با جمع‌‌آوری 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دسترس مردم باید فضا را برای تولید انبوه مسکن فراهم و از بازار سکه و ارز خارج کرد.
مقیمی در راستای این که اصلاج الگوی مصرف در بخش ساخت و ساز چقدر می‌تواند حائز اهمیت باشد افزود: متأسفانه هنوز از سوی وزارت راه و شهرسازی الگویی در این زمینه ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: در زمینه اصلاح الگوی مصرف در ساخت و ساز باید با طرح آمایش سرزمین و نیازها در راستای روند چگونگی اجرایی شدن آن الگویی را ترسیم کرد.
مقیمی گفت: در این زمینه میزان دسترسی به وام مسکن، هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه و تأمین زیرساخت‌های لازم مورد توجه خواهد بود.
نماینده مردم مازندران، بهشهر، نکا و گاو شهر در مجلس تصریح کرد: باید با اعتماد به پیمانکاران ظرفیت‌های ملی کشور را توسعه داد و نقدینگی موجود در دسترس مردم را به سمت تولید هدایت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مسکن مهر در دولت قبلی از نظارت کافی برخوردار نبود و از سوی دیگر برخی از وزارت‌خانه‌ها به تعهدات خود در زمینه تأمین خدمات و زیرساخت‌های لازم عمل نکردند.
وی تأکید کرد: نواقص و کشالتت مسکن مهر باید برطرف شود و ادامه راه مسکن توسط دولت جدید با گام‌های استراتژی صورت پذیرد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه شنیده شده برخی پیمانکاران اقدام به واگذاری مسکن مهر می‌کنند و در حالی که قبلا این واحدها توسط اشخاصی ثبت نام شده است خاطرنشان کرد: هر گونه اقدامی از سوی پیمانکاران بدون نظارت و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی امکان پذیر نیست و آنان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظارت در حوزه مسکن فقط با اتخاذ برنامه و داشتن الگویی متناسب امکان‌پذیر است یادآور شد: مصاحبه‌های غیرکارشناسی برخی مدیران در حوزه مسکن مشکلاتی را در راستای مسکن مهر و برخی ساخت و سازها ایجاد خواهد کرد که این عوامل می‌تواند در افزایش قیمت مسکن تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، نقدینگی ، پیمانکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار