"هریسون فورد" 72 ساله شد

هریسون فورد بازیگر مطرح هالیوود و سری فیلم‌های ایندیانا جونز 72 ساله شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل "آی ام دی جی"؛ هریسون فورد در سیزدهم ‍ژولیه ی سال 1942 در شیکاگو به دنیا آمد. 

او پدری ایرلندی-آلمانی و مادری روس داشت که به آمریکا مهاجرت کرده بود. او دانش آموز کم بینایی بود که در دبیرسان "پارک ریج" تحصیل می‌کرد. او نه به ورزش علاقه‌ای داشت و نه نمره‌هایی بالایی در مدرسه می‌گرفت.


 
بعد از اخراج از دانشکده ویسکانزین او در ابتدا کار خودش را در هالیوود با کمپانی "کلمبیا" شروع کرد و سپس با یونورسال قرارداد بست.
 
نقش هایش در دو فیلم سینمایی و تلویزیونی "بخش آهنی" و "ویرجین" با استقبال چندانی روبه رو نشد. او که از این حرفه سخت ناامید شده بود رو به حرفه‌ی "نجاری" آورد.
 
او چهارسال بعد دوباره به عرصه سینما بازگشت و فیلم "گرافیکی آمریکایی" را بازی کرد. چهارسال پس از بازی در نقش هان سولو در جنگ ستارگان نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرد.او باز هم 4 سال بعد توانست کار موفق دیگری را به نام "ایندیانا جونز" شروع کند.
 
4 سال بعد او برای ایفای نقشش در فیلم "شاهد" نامزد دریافت دو جایزه‌ی "اسکار" و "گلدن گلوب" شد. او بار دیگر با بازی در فیلم "فراری" نامزد دریافت جایزه‌ی "گلدن گلوب" شد.ظاهرا او قرار است تا در سری سوم از سری فیلم‌های "بی‌مصرف‌ها" ایفای نقش کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فورد ، هالیوود ، اسکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.