امسال حدود 7 میلیون متر مکعب آب در پشت سد رزه شهرستان درمیان خراسان جنوبی ذخیره سازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ فرماندار درمیان با بیان اینکه احداث خط انتقال آب سد رزه به اراضی پایاب 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در بهار امسال، حدود ۷ میلیون متر مکعب آب پشت سد رزه این شهرستان ذخیره‌سازی شده است.

بشیری‌زاده افزود: سد مخزنی رزه با هزینه 25 میلیارد تومانی احداث سازه و خط انتقال آب به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان نقش بسزایی در افزایش تولیدات کشاورزی و رونق بیش از پیش این صنعت در نوار مرز دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 100 هزار قطعه ماهی در مخزن این سد رها شده اظهار کرد: سد رزه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که با توسعه آن در آینده نزدیک به کانون اشتغال در این شهرستان مرزی تبدیل می‌شود.

بشیری‌زاده افزود: احداث خط انتقال آب سد رزه به اراضی پایاب به طول 23 کیلومتر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار درمیان در ادامه گفت: طرح آبیاری قطره‌ای 26 هکتار از اراضی پایاب سد رزه با اعتباری بیش از 180 میلیون تومان امسال اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح کاشت 6 هزار اصله نهال عناب و انار و احداث استخر ذخیره آب با اعتباری بیش از 32 میلیون تومان در این محل اجرایی شده است.

فرماندار درمیان همچنین یادآور شد: واگذاری 150 هکتار از اراضی پایین دست رزه به شرکت تعاونی در دست اقدام است و در حال حاضر شرکت تعاونی تولید سد رزه شهرستان درمیان 137 نفر عضو دارد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.