با اطمینان کامل می توان گفت: اولین وظیفه ی نمایندگان موصل، آزادسازی مردم و شهر خود از دست اشغالگران و بیرون راندن آنها از این شهر است تا عملا نمایندگی خود را ثابت کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه خبری عراق"؛ این درست نسیت که نمایندگان مجلس را با القاب مذهبی، مورد خطاب قرار دهیم و بگوییم این نماینده ای شیعی، سنی و یا غیر ذلک است؛ تمام نمایندگان، عراقی هستند و تا زمانی که تحت پرچم وطنی واحد قرار دارند، قومیت و نژاد و مذهب میان انها جدایی نمی اندازد. نمایندگان مجلس، با صرفنظر از تمام این اوصاف، نماینده ی تمام ملت عراق هستند، اما متاسفانه، برخی اتفاقات در عراق، برخلاف معیارهای دموکراسی و ملی گرایی روی می دهد؛ ظاهرا برای آنکه عراق از تفرقه نجات یابد، مجبوریم که از این گونه تعابیر در توصیف نمایندگان استفاده کنیم.  

پس از اشغال موصل به دست گروه تروریستی داعش، برخی سوالی را مطرح می کنند که کمی عجیب است: اکنون که ساکنان این مناطق اراده‌ای از خود ندارند و شرایط موجود، آنها را مجبور ساخته تا با این گروه تروریستی بیعت کنند و تسلیم آنها باشند، چه کسی در پارلمان، نماینده ی آنها خواهد بود؟

برخی سعی دارند از این طریق، مشروعیت و صلاحیت نمایندگان این مناطق را سلب کنند که البتاه این امری غیرقابل قبول است؛ چراکه انتخابات پیش از اشغال برگزار شده و برهمین اساس همچنان، وکالت صحیح است.

این رویکرد، ممکن است ما را وارد جنجالی بیزانسی کند که در شرایط کنونی برای ما مطلوب نیست؛ اما نفس این رویکرد، از طرفی دیگر، موضوع مسوؤلیت این نمایندگان که بر آزادسازی موکلان خود از یوغ و سلطهی اشغالگران سوگند خورده اند را مطرح می سازد.

با اطمینان کامل می توان گفت: اولین وظیفه ی نمایندگان موصل، آزادسازی مردم و شهر خود از دست اشغالگران و بیرون راندن آنها از این شهر است تا عملا نمایندگی خود را ثابت کنند؛ آنها باید فرماندهی آزادی موصل از سلطه ی داعش تروریست و تکفیری را به عهده گیرند و برای آن تلاش کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار