عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: چای وارداتی رونق این کالای داخلی را از بین برده و آن را بی‌کیفیت جلوه داده است و این امر ضرر کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

علی برومند داشقاپو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص راه‌کارهای جلوگیری از واردات بیش از اندازه چای بیان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از واردات بی‌رویه چای تقاضای بسیاری انجام دادند و بازرسی‌هایی برای این کار صورت گرفته و جلسات تحقیق و تفحص برای جلوگیری از واردات بی‌رویه چای ادامه دارد.
 
وی در خصوص لابی‌گری‌های واردات چای ادامه داد: برخی دلالان لابی‌گری‌هایی برای اخذ پورسانت انجام داده‌اند و در بدنه دولت رخنه کرده و به دنبال منابع شخصی خود از طریق واردات هستند.
 
نماینده مردم اردبیل در خصوص شرایط واردات چای تصریح کرد: منبع واردات مشخص نیست و هیچ اطمینانی در مورد بهداشت و بسته بندی این کالا وجود ندارد.
 
برومند ادامه داد: چای وارداتی رونق این کالای داخلی را از بین برده و آن را بی‌کیفیت جلوه داده است و این امر ضرر کشاورزان را به همراه خواهد داشت.
 
وی در خصوص جایگاه چای داخلی بیان کرد: بی‌رونق شدن چای داخلی به علت نبود اهتمام در بهره‌وری مناسب است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص مقایسه قیمت چای داخلی با چای وارداتی ادامه داد: واردات چای با قیمت بسیار بالا در کشور صورت می‌گیرد در حالی که چای داخلی به قیمتی بسیار کمتر از کشاورزان خریداری شده و با کیفیتی مطلوب‌تر می‌تواند جایگزین واردات چای شود.
 
وی در خصوص منشأ‌ واردات اظهار داشت: باید یک برنامه اساسی برای منشأ و چگونگی واردات داشته باشیم تا در این راستا بتوان هم کیفیت و هم ارزش چای داخلی را حفظ کرد.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: چای ، رونق ، کشاورزان ، ضرر ، تولید ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار